انتخاب و بررسی بهترین پرده برای خانه

در این مقاله می‌خوانید:

بهترین مدل پرده برای خانه

انتخاب و بررسی بهترین مدل پرده خانه

 

برای این ‌که بتوانید بهترین مدل جدید پرده برای خانه و دکوراسیون مورد نظر خود انتخاب نمایید، باید به نکات زیادی توجه داشته باشید، چرا که هنگام مراجعه به فروشگاه‌ ها برای خرید پرده با تنوع زیادی رو به‌ رو خواهید بود و رنگ‌ های جذابی را مشاهده می کنید.

با توجه به این‌ که تنوع زیادی در طرح ‌پرده و رنگ ‌پرده ها در بازار وجود دارد، انتخاب یک پرده مناسب کار سختی به‌ نظر می‌ رسد.

البته لازم به ذکر است که بگوییم تمامی پرده ‌های موجود در بازار نمی ‌توانند گزینه مناسبی برای دکوراسیون منزل شما باشند.

در ادامه مطالب فهرستی از بهترین و جدیدترین پرده ‌ها را در اختیار شما قرار خواهیم داد که بتوانید با توجه به کارکردی که دارند به انتخاب پرده خانه خود بپردازید.

 

اطلاع داشتن از نوع و مدل پردهای موجود در بازار پرده به شما کمک می ‌کند که بتوانید با توجه به مکانی که در نظر دارید پرده مناسب را از میان انواع آن برگزینید و با توجه به اتاقی که قرار است پرده را برای آن خریداری کنید، تمامی جوانب را در نظر بگیرید.

به ‌عنوان مثال؛ هنگام انتخاب و خرید پرده زبرا برای اتاق خواب باید طرح و مدلی از پرده را انتخاب کنید که در برابر تابش نور مقاوم و ضد نور و شستشوی آن به خوبی انجام پذیر باشد.

بعد از این ‌که مدل پرده را انتخاب کردید باید بودجه خود را هم در نظر داشته باشید، چرا که با توجه به بودجه‌ ای که دارید گزینه ‌های محدودتری را برای خود می ‌توانید کنار بگذارید. با ما همراه باشید که بتوانید به انتخاب پرده ای مناسب برای خانه خود بپردازید.

 

پرده ونیزی

پرده ونیزی

 

پردهای مدرن و پرده جدید شیک پذیرایی

 

پرده ورتیلاین یا پرده عمودی ورتیکال DK

پرده ورتیلاین یا پرده عمودی ورتیکال DK

 

پردهای ورتیلاین یا پرده های عمودی

یکی از مدل های جدید پرده مردن که برای محیط خانه و بخصوص پذیرایی خوب بوده و می ‌توان مورد استفاده قرارداد، پرده ‌عمودی ورتیلاین یا سری DK هستند که خود دارای انواع مدل طرح و رنگ هستند.

پرده‌های dk شامل که از چندید لایه و نوار پارچه عمودی پرده تشکیل شده، طرح و مدل های زیادی مانند طرح پلسیه، تک رنگ و یا رنگی طرح زنبوری، طرح دار کلاسیک و مدل پتینه دار دارد.

متداول ‌ترین نوع پرده ‌های ورتیلاین ( ورتیکال عمودی ) مدل تک رنگ ساده هستند که ذکر شد و می ‌توانید با توجه به کاربردی که دارند پوشش مناسب و بسیار جذابی را برای انواع پنجره ‌ها وبخصوص پنجره های قدی و بلند ایجاد کنید، از طرفی می ‌توانید با هر نوع دکوری آن‌ ها را ست کنید.

 

انواع مدل پرده برای پنجره

پرده ‌های PVC یا طرح چوب که از استحکام خوبی برخوردار هستند، برای محیط‌ هایی که قصد دارید عناصر طبیعی را در آ نجا به کار ببرید بسیار مناسب می ‌باشند و برای محیط ‌هایی چون آشپزخانه و حمام مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

پرده ‌های ونیزی آلومینیومی بسیار مقاوم و جمع ‌وجور هستند و می ‌توانند جلوه‌ای امروزی را به اتاق ‌خواب ببخشند، این نوع از پرده ‌ها به ‌راحتی پوسته‌ پوسته نمی ‌شوند و دچار فرسودگی نخواهند شد، همچنین از رنگ ‌پریدگی و سایش دور خواهند.

همچنین پرده ‌های ونیزی که از جنس آلومینیوم ساخته می‌ شوند، بسیار مقاوم‌ تر می‌باشند و بیشتر برای پنجره‌ های کوچک قایق یا کاروان‌ ها از آن‌ها استفاده خواهند کرد.

 

پرده‌ های عمودی لانه ‌زنبوری

بسیاری از افراد برای اتاق ‌ها و حال پذیرایی از درب‌های کشویی استفاده می‌ کنند، بنابراین اگر قصد داشته باشید که پوشش مناسبی را برای درب‌ های کشویی به کار ببرید، توصیه ما پرده های لانه ‌زنبوری عمودی هستند که مخصوصا برای درب‌ های کشویی آن‌ها را طراحی کرده اند.

همچنین طرح پرده پنجره لانه ‌زنبوری را برای پنجره‌ های معمولی که به ‌عنوان تقسیم کننده دیوار از آن‌ ها استفاده می ‌شود، می ‌توانید به کار ببرید.

 

پرده زبرا طرح دار قهوه ای

پرده زبرا طرح دار قهوه ای

 

پرده زبرا

نوع دیگری از پرده ‌هایی که با مراجعه به فروشگاه ‌ها می ‌توانید مشاهده کنید، پرده‌های زبرا هستند که بیشتر برای خانه ‌های مدرن مورد استفاده قرار می‌ گیرند. پرده ‌های زبرا را از پارچه ‌های ۲ تکه طراحی می کنند و این ویژگی باعث می ‌شود که حالت خطوط آن‌ ها به ‌صورت موازی باشد.

بنابراین به وسیله این ویژگی, سطح تابش نور خورشید را می‌ توانید برای وارد شدن به خانه کنترل نمایید، با انتخاب ۲ تکه پارچه ‌ای که در این نوع از پرده ‌ها به کار برده می ‌شود، می‌ توانید فیلتر نور و سطح نور ورودی خانه را برای خود تنظیم ‌کنید. بهترین پرده خانه برای خانه ‌هایی که از سبک مدرن استفاده می ‌کنند، همین پرده‌های زبرا می ‌باشد.

 

پرده زبرا سه بعدی جدید و شیک برای پذیرایی و اتاق خواب

پرده زبرا سه بعدی جدید و شیک برای پذیرایی و اتاق خواب

 

پردهای جدید و شیک مناسب با دکور داخلی

عناصر زیادی هستند که در دکوراسیون خانه از اهمیت زیادی برخوردارند، یکی از آن ها گه می ‌تواند تکمیل ‌کننده دکوراسیون منزل باشد، پرده‌ ها می‌ باشند.

معمولا اتاق ‌خواب یکی از خصوصی ‌ترین مکان ‌های منزل به شمار می ‌رود که باید در آن احساس راحتی بیشتری داشت که نصب یک پرده می‌ تواند به‌ خوبی تکمیل‌ کننده دکوراسیون اتاق باشد.

بیشتر افرادی که به انتخاب پرده خانه می ‌پردازند، آن را به‌ع نوان یک مایحتاج مورد استفاده قرار می ‌دهند، اما در واقع باید بگوییم که پرده تکمیل‌ کننده‌ دکوراسیون و زیبایی خانه بشمار می‌ رود.

پرده‌هایی که برای پنجره‌ های خانه انتخاب می ‌کنید، می ‌توانند محیط‌ های سرد را به مکانی لطیف و گرم تبدیل کنند، بنابراین طراحی پنجره از اهمیت زیادی برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه به شمار می‌ رود.

 

هنگام مشورت برای طراحی دکوراسیون خانه باید پرده ‌ای را مناسب با دکوراسیون خود انتخاب کنید تا هارمونی لازم را برای خانه و اتاق خواب ایجاد نماید.

پرده‌ها برای پوشش پنجره‌ ها گزینه بسیار مناسبی می ‌باشند که از رنگ‌ها و جنس ‌های وسیعی برخوردار هستند، بنابراین علاوه‌ بر حفظ حریم خصوصی می‌ تواند جلوی تابش نور خورشید را هم بگیرند.

کرکره‌ ها معمولا از پرده‌ های افقی یا عمودی تشکیل  می ‌شوند که به وسیله نوارهایی در کنار هم قرار می ‌گیرند. در بازار انواع مختلفی از پرده ‌ها که شامل پرده‌ های کرکره، پرده‌ های کلاسیک و پیچیده و پر نقش‌ و نگار می شوند، وجود دارد که با توجه به نوع دکوراسیونی که بکار می ‌برید می‌ توانید بهترین نوع پرده را مورد استفاده قرار دهید.

کرکره ‌ها و پرده های شید دارد  از نوع پرده هایی می باشند که از چوب و وینیل ساخته می شوند، اما پرده‌ های دیگری چون حریر، توری و پارچه دارای جنس بسیار نرم و لطیفی هستند.

 

پرده زبرا اتاق خواب

پرده زبرا اتاق خواب

 

  • پرده ‌های قرقره ای

از پرده ‌های دیگری که بسیاری از افراد ممکن است مورد استفاده قرار دهند، می‌ توان پرده های قرقره ای یا هلندی را نام برد که روشی ساده برای زیبا نشان ‌دادن دکوراسیون خانه به شمار می‌ روند.

پرده‌های هلندی را به‌ صورت یک تکه و یکپارچه تولید خواهند کرد و زمانی ‌که آن‌ ها را به سمت پایین بکشید، در کنار پنجره قرار می ‌گیرند و هنگامی ‌که بالا بروند به ‌راحتی داخل رول جای می ‌گیرند، این نوع از پرده‌ها را می‌توان برای هر نوع پنجره ‌ای به کار برد.

همچنین لازم به ذکر است که بگوییم پرده‌ های قرقره ای را بدون نخ طراحی خواهند کرد، بنابراین محافظ کودکان می ‌باشند.

پرده‌های قرقره‌ ای را می ‌توان بهترین مدل پرده خانه به شمار آورد، چرا که به‌ راحتی می ‌توانند ورود نور را به خانه کنترل کنند، اما اگر قصد دارید که مقداری از نور را به منزل خود راه دهید به ‌راحتی می ‌توانید از پارچه ‌های رنگ روشن استفاده نمایید.

 

  • پرده‌ های کرکره ‌ای

شاترها که به پرده‌ های کرکره‌ای معروف هستند، دارای پره‌ های ثابتی اند که توسط لولایی که برای آن ‌ها به کار می‌ برند، می‌ توان به ‌راحتی آن ‌ها را باز و بسته کرد.

پرده‌ های کرکره‌ ای دارای ویژگی‌ هایی چون ایجاد حریم خصوصی، محافظت در برابر شرایط آب‌ و هوایی، زیبایی ساختمان و کنترل مقدار تابش نور خورشید می ‌باشد.

لازم به ذکر است که بگوییم شاترها پرده زبرا برای فضای داخلی و بیرونی ساختمان به شمار می روند.

 

  • شید های سلولی

شیدهای سلولی معمولا به‌ صورت تک‌ خانه، دوخانه و سه خانه می ‌باشند، که به ‌راحتی می ‌توان برای کنترل نور از آن ‌ها استفاده کرد.

شید سلولی و کرکره ای به ‌خوبی هوا را نگه می ‌دارند و مانعی بین پنجره و اتاق را ایجاد خواهند کرد.

این مدل شید ( سلولی ) برخلاف کرکره‌ های پنجره ای که از مواد سخت ساخته می ‌شوند و از پارچه یا کاغذ تولید خواهند شد.

به ‌طورکلی می ‌توان گفت برای ساخت این نوع از پرده ها از گیپور که در دسته‌ پلی استر قرار دارد، استفاده می ‌کنند.

 

  • شید چوبی

شیدهای چوبی بیشتر به شیدهای بامبو و چوب کبریتی معروف هستند که دارای ظاهری بسیار زیبا و طبیعی می باشند، این شیدها را می‌ توان برای هر نوع دکوراسیونی به کار برد، چرا که ظاهر خوشایندی را ایجاد خواهند کرد.

شیدهای چوب بافته را از نی و چوب با رنگ ‌های طبیعی طراحی می ‌کنند. مدل پرده شید را بیشتر برای خانه هایی که از دکوراسیون چوبی استفاده می کنند به کار می برند.

 

  • کرکره های رومن

کرکره‌ های رومن به کرکره ‌های پارچه ‌ای گفته می ‌شود که به وسیله طناب ‌هایی آن‌ ها را باز و بسته می ‌کنند و هنگام آویزان شدن، راست و مسطح هستند. همچنین هنگامی‌ که آن ‌ها را جمع می ‌کنند چین و شکن‌ های منظمی را می ‌توان مشاهده کرد.

کرکره های رومن که به عنوان بهترین مدل پرده خانه شناخته می شوند، بیشتر برای اتاق‌ ها به کار برده می شوند و برای پنجره ‌های کوچک مناسب هستند. باز و بسته کردن کرکره ‌های رومن بسیار راحت می‌ باشد و آن‌ ها را با مواد و جنس ‌های مختلفی  می ‌سازند.

 

پرده رومن زرد

پرده رومن زرد

 

پرده زبرا پلیسه

کرکره های دیگری طراحی شده است که به کرکره‌ های پلیسه دار یا پرده زبرا پلیسه دار معروف هستند و هنگام بالا رفتن در بالای پنجره کاملا جمع خواهند شد،

کرکره های پلیسه و سلولی از بالا به پایین و پایین به بالا قابل تنظیم هستند.

 

  • کرکره ‌های ونیزی

کرکرهای دیگری برای پنجره ‌ها طراحی می شود که به آن ها کرکره‌ های ونیزی گفته می ‌شود،

این کرکره ها را از پره‌ های افقی از جنس چوب، فلز یا پلاستیک می سازند که آن‌ ها را به وسیله نوارهایی از جنس پارچه یا طناب آویزان می ‌کنند.

کرکره‌ های ونیزی براحتی نور طبیعی را در طول روز فراهم خواهند کرد و هنگام شب می ‌توانند حریم خصوصی اشخاص را حفظ کنند.

طرح پرده پنجره ونیزی را به ‌راحتی می‌ توانید برای اتاق‌ های بزرگ متناسب با دکوراسیون خانه بکار ببرید.

 

  • پرده عمودی ورتیلاین

کرکره ‌های عمودی که به ‌صورت ایستاده هستند کمتر گرد و غبار را به خود می ‌گیرند، این کرکره‌ ها به‌جای بالا و پایین رفتن به کنار کشیده می‌ شوند و برای درب و پنجره‌ هایی که از طرفی به ‌طرف دیگر حرکت می‌ کنند، بسیار مناسب می ‌باشند.

پرده ‌های کرکره عمومی بیشتر برای پوشش پنجره‌های وسیع و درهای پاسیو بکار برده می ‌شوند که کاهش سر و صدا را به‌ همراه خواهند داشت و عایق مناسبی برای نور خورشید و سرما هستند.

همچنین لازم به ذکر است که بگویم کرکره ‌های عمودی را معمولا برای درب ‌های مکان ‌های عمومی هم به کار می ‌برند تا جلوی ورود حیوانات و حشرات را بگیرند، همچنین جنس آن ها از پلاستیک، چوب، چوب مصنوعی، فلز  و پی‌ وی سی می ‌باشد.

 

پرده شید نارنجی

پرده شید نارنجی

 

  • کرکره‌ های رولی

یکی از راحت ترین و آسان ‌ترین روش‌هایی که می ‌تواند شکل و طرحی زیبای را به دکوراسیون خانه ببخشد استفاده از کرکره‌ های رولی می ‌باشد که از پارچه‌ های مدرن آن‌ ها را می ‌سازند.

زمانی ‌که قصد دارید با انتخاب بهترین مدل پرده برای خانه به‌ صورت کامل حریم خصوصی خود را حفظ کنید و از نفوذ نور به داخل خانه جلوگیری کنید، پرده کرکره‌ شید رولی گزینه بسیار مناسبی برای شما می ‌باشند، اما چیزی که در مورد این کرکره ‌ها باید بدانید این است که از پوشش گرمایی مناسبی برخوردارند و به ‌راحتی می‌ توانند دمای اتاق را در فصل زمستان گرم نگه دارند.

اگر قصد دارید از کرکره ای استفاده کنید که به ‌راحتی بتوانید مناظر بیرون را هم مشاهده کنید، می ‌توانید از کرکره‌ های رولی ضد آفتاب استفاده نمایید.

 

پرده مدل زبرا برای استفاده در خانه

کرکره هایی که طراحی می‌ شوند معمولا در طرح‌ های مختلفی به بازار ارائه خواهند شد که یکی از آن ‌ها کرکره‌ های زبرا می ‌باشد و مانند کرکره‌ های رولی عمل می ‌کنند.

این نوع کرکره‌ ها ترکیبی از نوارهای توری یا حریر و پارچه ‌ای هستند که به‌ صورت افقی و هم‌ سطح و موازی با هم آن‌ ها را طراحی می ‌کند.

این کرکره‌ ها به ‌راحتی نور فضای داخلی خانه را فراهم می ‌آورد و آن ‌ها را به صورتی طراحی خواهند کرد که بتوان با زنجیری که در کنار آن ‌ها قرار دارد، پرده های تیره و روشن را منظم کرد. هنگام جستجو بین مدل های پرده خانه نباید از پرده های زبرا غافل شد چرا زیبایی منحصر به فردی را به نمای داخلی خانه می بخشند.

 

پرده حریر زرد و سفید

پرده حریر زرد و سفید

 

انواع مدل پرده‌ های حریر یا توری مناسب خانه

نوعی دیگر از پرده ‌ها که متناسب با دکوراسیون خانه وجود دارند به پرده‌ های حریر یا توری معروف هستند و از لطافت خاصی برخوردار می‌ باشند. مواد سازنده این نوع از پرده ‌ها پارچه ‌های نازک و ابریشمی و ریون می‌ باشد که در رنگ ‌های مختلفی موجود هستند.

رنگ ‌های سفید و سایه‌ هایی از سفید مانند سفید یخی، پوست تخم‌ مرغی و کرمی از اولویت بیشتری برخوردار هستند، چرا که روشنایی لازم را برای خانه ایجاد خواهند کرد.

این پرده‌ ها را به عنوان پرده ‌هایی رازدار هم می ‌شناسند، چرا که در طی روز به شما اجازه می‌ دهند که بیرون از خانه را مشاهده نمایید، اما افراد بیرون نمی‌ تواند شما را ببینند.

 

طرح و مدل پرده ‌شید برای خانه

پرده های دیگری که به ‌صورت راست آویخته می‌ شود و از حلقه‌ های لغزان در طول یک میله برخوردارن به پرده های کافی شاپی معروف هستند د که می ‌توانند قسمت یا کل پنجره را پوشش دهند. این نوع پرده این ایده مناسبی برای افرادی است که قصد دارند به تماشای محیط بیرون از خانه بپردازند.

  • شید های اتریشی

پرده‌ های دیگری هستند که هنگام پایین بودن به ‌صورت حلزونی بر روی ‌هم چین می ‌خورند و هنگام بالا رفتن به‌ صورت حلزونی فشرده هستند. این نوع از پرده ها را  از مواد مختلفی چون پارچه ‌های نازک طراحی خواهند کرد.

  • کرکره های استوانه ‌ای

کرکره‌ های دیگری هستند که در ابعاد بزرگ آن‌ ها را طراحی می ‌کنند و با استفاده از چوب مصنوعی آن ‌ها را می‌ سازند و می توانند دکوراسیون داخلی خانه و اتاق را به ‌خوبی تکمیل کنند.

این کرکره‌ ها را در شکل و اندازه‌ های مختلفی می ‌سازند که به شما کمک می‌ کند میزان نور ورودی به منزل را کنترل کنید، کرکره‌های چوبی از مدل های  پرده خانه برای گرم نگه ‌داشتن فضای داخلی خانه می باشند.

 

پرده های حریر یا توری

پرده های حریر یا توری

 

  • پرده‌ های متحرک

از دیگر پرده ‌هایی که معمولا برای دکوراسیون خانه به کار می ‌برند پنل های متحرکی می‌ باشند که به پنل ‌های پنجره ‌ای لغزنده معروف هستند. از این پنجره‌ ها بیشتر برای درهای لغزنده یا پنجره‌ های تصویری استفاده می ‌کند.

 

  • پرده‌های شوجی

پرده های دیگری به اسم پرده های شوجی در بازار مشاهده می شوند که آن ها را معمولا در دکوراسیون‌ های ژاپنی بکار می‌ برند که به‌ عنوان جدا کننده اتاق و پوشش در و پنجره از آن ها استفاده خواهد شد.

این پرده ‌ها را با چوب بامبو یا کاغذهای برنجی طراحی می‌ کنند که به ‌راحتی می ‌توانند نور را وارد محیط کنند و از آن ‌ها به‌ عنوان پرده های ایستاده یاد می‌شود.

 

پرده مدل پانچ

پرده ‌های پانچ معمولا از پرده ‌های ساده‌ ای به شمار می‌رود که به یک ستون و حلقه فلزی نیاز دارند. این نوع از پرده‌ ها هنگام باز و بسته شدن از موج ‌های منظمی برخوردار هستند و بیشتر برای پنجره‌های بلند و جدا کردن فضاهایی چون حمام کار برد دارند. مدل های پرده پانچ را با انواع پارچه و پلاستیک تولید خواهند کرد.

 

گزینه‌ های کاربردی برای انتخاب پرده خانه

پرده‌ ها در زیبا سازی و ایجاد هارمونی برای دکوراسیون ها نقش بسیار مهمی را ایفا می ‌کنند، بنابراین برای انتخاب بهترین مدل پرده خانه باید به موارد زیادی توجه داشته باشید. بسیاری از افراد هنگام خرید پرده با سوالات زیادی مواجه خواهند شد که از میان آن‌ ها می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد.

بهترین جنس پرده برای اتاق ‌خواب چیست؟ بهترین پرده‌ ای که برای اتاق‌ خواب بچه ‌ها می ‌توان خریداری کرد چیست؟ رنگ مناسب برای انتخاب پرده چه رنگی می ‌باشد؟ و بهترین راه برای شستشوی پرده‌ ها چیست؟ برای ‌اینکه به جواب این سوال ها برسید به شما توصیه می ‌کنیم که ادامه مطالب را به ‌خوبی مطالعه نمایید.

 

پرده پانچ گلدار

پرده پانچ گلدار

 

بهترین مدل پرده برای اتاق ‌خواب چیست؟

برای این‌ که بتوانید بهترین مدل پرده خانه را داشته باشید باید به پرده‌ های کرکره ای و شید‌هایی که از بالا جمع می‌شوند توجه داشته باشید، چرا که این نوع از پرده ها از تنوع رنگ و مدل‌ های بسیار زیادی برخوردار هستند و برای اتاق ‌هایی که دارای شیشه ‌های بلند هستند بسیار مناسب می‌ باشد.

شیشه ‌های رفلکس از خاصیتی برخوردار هستند که تا زمانی ‌که چراغ اتاق‌ خواب روشن نشود یا این ‌که فضای بیرون روشن ‌تر از داخل خانه نباشد، نیز داخل خانه را نشان نخواهند داد، بنابراین شما می ‌توانید هنگام روز از پرده‌ های شید و تاشو استفاده نمایید و نور طبیعی خورشید را برای روشن کردن خانه کنترل نمایید.

 

این کار باعث می ‌شود که هم پول برق کمتری را بپردازید و هم این ‌که به مقدار لازم  نور اتاق خواب را فراهم نمایید. بهترین طرح پرده پنجره برای اتاق ‌خواب کودک پرده‌ های زبرا چاپی هستند که از تنوع رنگ و طرح ‌های بسیاری برخوردار می ‌باشند.

این نوع از پرده ‌ها برای اتاق ‌خواب کودکان بسیار مناسب می ‌باشد، چرا که هم تمیز کردن آن ‌ها راحت است و هم این‌ که به میزان لازم نور طبیعی را وارد اتاق خواهد کرد.

اگر شما می‌ خواهید که یک عکس دلخواه از کودک خود یا کارتون مورد علاقه کودکان را بر روی پرده چاپ کنید، می‌توانید عکس مورد نظر خود را به فروشگاه ‌های مختلف ببرید و از آن ‌ها بخواهید که این عکس ‌ها را بر روی پرده های زبرا برای شما طراحی کنند.

 

این پرده ها می‌ تواند هدیه مناسبی برای کودکان باشد، البته به این نکته توجه داشته باشید که پرده ‌های پارچه چین‌ دار را هم می ‌توان کنار زد یا جمع کرد، اما هنگامی ‌که آن ‌ها را دوباره باز کنید به‌ صورت نا منظم باز خواهند شد.

همچنین اگر به ‌صورت مداوم پرده ‌ها را کنار بزنید معمولا عمر حلقه آنان و چوب ‌پرده هم کاهش پیدا خواهد کرد، پرده‌های زبرا به‌ نحوی روی‌ هم قرار خواهند گرفت که به‌ راحتی نور را عبور می ‌دهند.

این پرده ها کاملا به حفظ حریم خصوصی داخل خانه منجر خواهند شد، به‌همین‌علت برای اتاق ‌های بزرگ ‌تر هم می ‌توان از این ‌گونه پرده ‌ها استفاده کرد، البته لازم به ذکر است که بگوییم پرده ‌های شید یک تیکه کمتر از پرده ‌های زبرا هوا را از خود عبور می‌ دهند و امکان دیده شدن فضای خانه را به صفر می ‌رسانند.

 

پرده پانچ اتاق کرم رنگ

پرده پانچ اتاق کرم رنگ

 

جنس مناسب برای انواع مدل پرده خانه و اتاق ‌خواب چیست؟

بعد از این ‌که پرده ساده پانچ را انتخاب کردید باید به جنسی که برای پرده‌ های اتاق ‌خواب در نظر دارید توجه داشته باشید، چرا که پرده ها جلوه‌ های خاصی را به محیط خانه می ‌بخشند، بنابراین بهتر است جنسی را انتخاب کنید که برای استفاده در بهار و تابستان و پاییز و زمستان مناسب باشند.

البته ناگفته نماند که استفاده از ۲ مدل پرده بهتر می ‌باشد، چرا که جنس پرده‌ های تابستانی عمدتا حریر یا ساتن نازک هستند و از ورود گرمای زیاد به خانه جلوگیری خواهند کرد.

پرده‌ های عمودی و پرده‌ های زبرا معمولا از چنین پارچه ‌هایی تولید خواهند شد و برای فصل بهار و تابستان بسیار مناسب هستند، بهترین جنس پرده هم برای فصل زمستان پرده ‌های مخمل و پشمی سبک هستند، که از الیاف فشرده آن‌ ها را تولید می ‌کنند، این الیاف سبک باعث می ‌شود که هوای سرد بیرون به داخل خانه نفوذ پیدا نکند.

 

پرده مدل پانچ یا پرده ساده پانج ارزانترین مدل پرده

پرده مدل پانچ یا پرده ساده پانج ارزانترین مدل پرده

 

پرده‌ها چه ساده باشند چه حریر و چه مخمل باید از الیاف متراکمی برخوردار باشند، تا دوام آن ‌ها افزایش پیدا کند. پس می توان گفت زمان انتخاب مدل پرده خانه باید به کیفیت پارچه ها دقت داشته باشید.

برای این ‌که از جنس پارچه انتخابی خود مطمئن شوید، هنگام خرید پارچه قسمتی که پارچه برش خورده است را بکشید، اگر تار و پود پارچه از هم جدا شدند، مطمئنا بعد از ۲ یا ۳ بار شستشو پرده ‌های شما از بین خواهند رفت، بنابراین یکی از بهترین انتخاب ‌ها برای جنس پرده استفاده از پارچه ‌های ضخیم و متراکم است.

تار و پود پرده های متراکم و با کیفیت نباید به ‌راحتی از هم جدا شوند، اگر پنجره ‌های اتاق شما به ‌نحوی طراحی شده‌ اند که به ‌راحتی از بیرون می‌ توان فضای داخل خانه را مشاهده کرد، می ‌توانید هنگام خرید پرده یک آستر ساتن هم برای آن خریداری کنید.

 

پرده های رنگی

پرده های رنگی

 

رنگ پارچه پرده

هنگام انتخاب مدل های جدید یکی از زیبا ترین مدلپرده خانه باید به رنگی که قرار است خریداری کنید دقت داشته باشید، چرا که رنگ‌ پارچه آستر باید روشن ‌تر از پرده اصلی باشد، علت آن‌هم این است که طرح و رنگ پرده اصلی نمای زیباتری را ایجاد خواهند کرد.

دوام و پایداری حریر نسبت ‌به پارچه های دیگر کمتر می ‌باشد و در اثر شستوشوی زیاد از بین خواهند رفت، اما زیبایی آن‌ ها غیرقابل ‌وصف است و برای روزهای بهاری و تابستانی گزینه بسیار مناسبی به شمار می ‌روند.

گاهی اوقات ممکن است در اتاق‌ خواب افرادی بخوابند که دارای ناراحتی ‌های تنفسی یا آسم باشند، بنابراین به‌ جای پرده‌ های مخملی یا حریر می ‌توانید از پرده ‌های شید گل ‌دار استفاده نمایید.

 

رنگ مناسب برای انواع مدل پرده خانه

پرده ‌هایی که برای فصل بهار و تابستان مورد استفاده قرار می‌ گیرند، بهتر است به رنگ‌ های سبز، یاسی یا آبی باشند، این رنگ ‌ها باعث می ‌شود که در فضای خانه احساس خنکی داشته باشید.

همچنین در فصل‌ های پاییز و زمستان می‌ توانید از رنگ‌ های تیره ‌تر مثل نارنجی قرمز و قهوه ای استفاده کنید تا احساس گرمای بیشتری را به فضای خانه خود ببخشید.

البته دقت داشته باشید که رنگی که انتخاب می ‌کنید باید با دیگر وسایل خانه و اتاق ‌خواب هارمونی داشته باشد تا بتوانید با داشتن یکی از زیبا ترین مدل های پرده خانه فضای مرتب و شیکی را ایجاد کند.

اگر نمی ‌توانید هنگام خرید پرده رنگ آن را با وسایل خانه خود ست کنید، باید سعی داشته باشید که حداقل رنگ یک یا دو مورد از وسایل کوچک خانه را هم ‌رنگ با پرده های خود در آورید.

 

پرده پانچ آبی سرمه ای

پرده پانچ آبی سرمه ای

 

راه ‌حل شستشوی مدل های مختلف پرده خانه

پرده اتاق ‌خواب ها را معمولا ۳ ماه یک ‌بار باید شستشو دهید، این کار باعث می ‌شود که گرد و خاکی که بر روی پرده قرار گرفته ‌است به‌ راحتی از بین برود و از ایجاد حساسیت ‌های تنفسی و پوستی جلوگیری می کنند.

برای شستن پرده باید نوع و مدل پرده را در نظر بگیرید، اما به ‌صورت کلی باید پرده ‌ها را با آب خالی و ولرم شستشو دهید، بعد کمی پودر صابون و مایع نرم کننده را به آن‌ ها اضافه نمایید تا از ایجاد اصطکاک در پرده‌ ها جلوگیری شود، اگر قصد دارید پرده‌ها را به وسیله ماشین لباس ‌شویی شستشو دهید بهتر است که برای شستن آن ‌ها از پودر صابون استفاده کنید.

 

همچنین اگر پرده ‌های شما از رنگ ‌های تیره برخوردار هستند، باید از شوینده‌ هایی استفاده کنید که مخصوص پارچه‌ های تیره می ‌باشند.

اگر قصد دارید برای شستن پرده‌ ها از نرم‌ کننده استفاده کنید، به‌راحتی می ‌توانید از چروک شدن پرده  پس‌ از شستشو جلوگیری به عمل آورید.

حال برای خشک کردن پرده ‌ها اگر حال ‌و حوصله اتو کردن را ندارید، می ‌توانید پرده را زمانی ‌که مرطوب است خوب بتکانید و بعد از آن پرده را آویزان کنید یا این ‌که پرده ‌هایی را که از جنس پارچه چروک تولید شده ‌اند برای خانه خود انتخاب کنید.

 

همچنین هنگام انتخاب مدل های پرده برای خانه می‌ توانید پرده‌ هایی که از جنس پارچه ضد چروک هستند مدنظر قرار دهید. هرچند هزینه بیشتری را باید انجام دهید، اما به ‌راحتی می ‌توانید از چروک شدن آن‌ ها جلوگیری کنید.

هر بار که پرده را شستشو می ‌دهید نباید شستن آستر آن را هم فراموش کنید، لازم به ذکر است که بگوییم شیدها نیازی به شستن ندارند، تنها باید آن ‌ها را با دستمال تمیز کنید.

 

اشتراک گذاری پست:

برای مشاهده لیست قیمت و خرید انواع پرده زبرا، پرده دومکانیزه و پانچ روی تصویرهای زیر ضربه بزنید (کلیک‌کنید)

پرده زبرا (895)

پرده زبرا تصویری سه بعدی (154)

پرده زبرا دومکانیزم تصویری (55)

پرده پانچ گل و گل‌دار (237)

مقالات مرتبط دکوراسیون

سبد خرید
تلگرام
حساب من
0 مورد سبد خرید

شماره های دفتر فروش:

شماره پیام رسان:

ساعات پاسخگویی:

از 9 صبح تا 9 شب