پرده اتاق خواب را چگونه انتخاب کنیم ؟

در این مقاله می‌خوانید:

پرده اتاق خواب را چگونه انتخاب کنیم؟

انتخاب پرده اتاق خواب

خرید پرده اتاق خواب هم به اندازه خرید پرده برای دیگر قسمت های خانه مانند پذیرایی مهم است اما بسیاری از مردم اهمیت چندانی به آن نمی دهند!

شاید باورتان نشود اما گاهی اوقات که دوست دارید تغییر دکوراسیونی در اتاق تان ایجاد کنید، نیازی به خرید وسایل جدید نیست!

پرده اتاق خواب طوسی

کافیست یک پرده جدید بخرید تا رنگ و رویی دیگر به اتاق تان ببخشید. اتاق خواب برای هر فرد محلی متفاوت است برخی از افراد به عنوان اتاق کار از آن استفاده می کنند، برخی دیگر محلی فقط برای استراحت و برای برخی هم اتاق خواب به قدری اهمیت دارد که شاید بیشتر روز شان را در آن بگذرانند.

پس دکوراسیون اتاق و پرده ای که برای آن می خرید بسیار اهمیت دارد و باید در حین خرید نکات مهمی را در نظر داشته باشید.

در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا مهم ترین فاکتورهای خرید پرده اتاق خواب را برای تان شرح دهیم.

پرده زبرا اتاق خواب کرم رنگ

پرده با ویژگی های مختلف برای اتاق خواب

پرده ها انواع مختلفی دارند حتی پرده هایی که برای اتاق خواب طراحی شده اند هم دارای ویژگی های مختلف و متفاوتی می باشند.

مانند سبک و مدل شان، طرح ها و جنس و ابعاد شان که هر یک با توجه به ویژگی هایی که دارند برای قسمت های مختلفی از خانه مورد استفاده قرار می گیرند.

به طور کلی بهتر است پیش از خرید انواع پرده اتاق خواب اعم از خرید پرده پانچ با رنگ قهوه‌ای روشن، خرید هدف تان را برای استفاده از اتاق مشخص کنید. آیا یک اتاق با دکوراسیون فانتزی می خواهید؟ یا اتاقی با چیدمان رسمی شبیه به اتاق کاری یا حتی شاید اتاقی با طراحی مجلل تر و سلطنتی!

وقتی که هدف و سلیقه تان را مشخص کنید، در انتخاب پرده هم کمتر سردرگم خواهید شد. برای مثال باید به نکات ریز هم توجه داشته باشید. مثلا پرده انتخابی برای اتاق تان جلوی باز و بسته شدن پنجره ها را نگیرد و یا نور رسانی مناسبی داشته باشد و موجب عدم تهویه هوای اتاق نشود.

پرده اتاق خواب سرمه ای

  • ابعاد و طول را در نظر داشته باشید

اندازه پرده اتاق خواب یعنی طول و عرض و بلندی و کوتاهی آن تاثیر مستقیمی بر روی دکوراسیون اتاق تان خواهد داشت. برای مثال اگر می خواهید بلندی یا ارتفاع پرده زیاد باشد باید سایز بلندی آن حداقل 2/5 متر از کف اتاق فاصله داشته باشد و این قاعده برای عرض هم صدق می کند.

البته توجه به طول و عرض و بلندی و کوتاهی پرده اتاق خواب بستگی به نوع و جنس پرده هم دارد. برای مثال پرده پانچ اتاق جنسش به گونه ای است که باید عرضش بیشتر باشد. چراکه برای دوخت این نوع پرده باید چین وچروک های زیادی ایجاد کرد تا ظاهرش زیبا تر شود و زیبایی بصری بیشتری هم به فضای اتاق ببخشد.

اما اگر به دنبال دسته ای از پرده های خاص تر برای اتاق خواب هستید ما خرید پرده زبرا را به شما پیشنهاد می کنیم. این دسته از پرده ها هم تا دل تان بخواهد دارای تنوع هستند و هیچوقت از آن خسته نخواهید شد.

پرده اتاق خواب کرم رنگ

پرده زبرا برای اتاق خواب و مزایای آن

برای آن دسته از عزیزانی که نمی دانند پرده زبرا چیست باید بگوییم که به نوعی پرده می گویند که شبیه به شید یا به اصطلاح رولی و نواری است و می تواند ورود نور به داخل هر مکانی که این پرده در آن نصب شده باشد را کنترل کند به همین دلیل هم جزء پرده های محبوب و پر طرفدار هستند.

پرده زبرا تنوع گسترده و بی نظیری دارد و هر کسی با هر سلیقه ای می تواند برای اتاق خوابش پرده ای مناسب انتخاب کند حتی آنان که سخت پسند هستند!

پرده اتاق خواب خاکستری

یکی از مهم ترین مزایای پرده های زبرا این است که به دلیل تنوع بالایی که دارند در هر محیطی می توان از آن ها استفاده کرد اعم از محیط های اداری، مجلسی و هر جایی از منزل.

باید گفت که پرده های زبرا، پرده هایی همه فن حریف اند و می توان از آن ها در هر نوع طراحی دکوراسیونی از مدرن گرفته تا سنتی بهره برد.

کنترل نور عالی با پرده زبرا و شید اتاق خواب

بسیاری از پرده ها به خاطر جنس و بافت شان نور را به خوبی کنترل نمی کنند و این یکی از معضلاتی است که اکثر افراد با آن مشکل دارند و به دنبال پرده هایی هستند که نور را به خوبی کنترل کند به همین خاطر هم پرده های زبرا که نسل نسبتا جدیدی از پرده هاست، خودنمایی ویژه ای در میان باقی پرده ها دارد.

چراکه با باز و بسته کردن لایه های این پرده می توان به خوبی مقدار نوری که دوست دارید را تنظیم نمایید. مثلا پرده را کامل بکشید تا تمام نور وارد اتاق خواب تان شود و یا تا نیمه بازش کنید که کمی نور وارد شود.

پرده اتاق خواب شید کرم رنگ

به همین خاطر است که می گوییم پرده زبرا نسل جدیدی در میان تمامی پرده های دنیاست! چه کسی فکرش را می کرد که با اشاره ای و یا فشردن دکمه ای بتوان حتی پرده اتاق خواب را هم جابجا کرد و تکان داد؟

برخی از اتاق ها و یا پرده خانه ها دارای پنجره های بسیار بزرگی هستند و به نسبت ابعادی که دارند باید از پرده های بزرگی هم برای شان استفاده کرد. کنار زدن پرده های بزرگ در طول روز بسیار سخت است و حتی ممکن است پرده هم به مرور خراب شود!

پرده های زبرا دارای موتورهای بالا و پایین برنده هستند که شما می توانید با استفاده از یک کنترل وفشردن یک دکمه آن را در جایی از خانه تکان دهید و بالا و پایین ببرید. این پرده ها آسایش و راحتی بیشتری را برای تان به ارمغان می آورند.

فروشگاه پرده زبرا آبی و نارنجی

  • ویژگی منحصر به فرد پرده های زبرا در مقابل اشعه های ماوراء بنفش

برخی از اشعه های خورشید به شدت مضر هستند و تابش مستقیم شان بر وسایل خانه موجب می شود که خراب و پوسیده یا از رنگ و رو رفته شوند.

یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد و جذاب پرده های زبرا این است که مانع ورود اشعه های مضری همچون اشعه ماورا بنفش خورشید می شوند.

پرده پانچ آبی با طرح سنتی در اتاق

پرده پانچ آبی با طرح سنتی در اتاق

انواع رنگ‌های پرده اتاق خواب

در ادامه قصد داریم تا انواع رنگ‌ها پرفروش پرده اتاق خواب را به شما معرفی کنیم.

قرمز

دکوراسیون قرمز و یا پرده قرمز می‌تواند نیاز جنسی، اشتها یا انرژی را تحریک و تقویت کند. شما می‌توانید از پرده‌های کرم و قرمز اتاق خوابی و لوازم چوبی استفاده کنید. ترکیب رنگ مشکی، سفید و قرمز هم جذاب و خاص است. خرید پرده قرمز چارخونه پانچ کلاسیک می‌‌تواند گزینه خوبی در این زمینه باشد.

سبز

استفاده از پرده‌های سبز رنگ برای اتاق خواب گزینه خوبی محسوب می‌شود. سبز نماد آرامش و آسایش است و می‌تواند در کیفیت خواب شما تأثیر بگذارد.  به کمک رنگ سبز روشن فضای اتاق خواب شما جادارتر دیده می‌شود. سبز در افزایش قدرت تمرکز نیز مؤثر است. در این راستا یکی از مدل‌های جذاب پرده پانچ رنگ سبز یشمی روشن را می‌توانید از فروشگاه دیددکور سفارش دهید.

فیروزه‌ای

رنگ فیروزه‌ای یک رنگ آرام‌بخش است؛ بنابراین انتخاب پرده‌ای با این رنگ برای اتاق خواب می‌تواند سبب آرامش خاطر شما شود. دکوراسیون فیروزه‌ای بیشتر در سبک‌های سنتی و کلاسیک استفاده می‌شود.

پرده آبی طوسی کتان پانچ با ریموت کنترل

پرده آبی طوسی کتان پانچ با ریموت کنترل

آبی

پرده اتاق آبی می‌تواند آرامش را در محل تأمین کند و از اضطراب و نگرانی و بی‌خوابی بکاهد. به کمک این رنگ افراد تمرکز بیشتری در کار خود خواهند داشت.

بنفش

پرده‌هایی که در آنها از رنگ بنفش استفاده شده است می‌توانند نور صورتی کم‌رنگی را  وارد محیط اتاق خواب کنند. این نور اثر آرام‌بخش دارد و حتی می‌تواند با دکوراسیون یاسی و سفید هماهنگ شود. استفاده از این رنگ پرده در اتاق دخترانه می‌تواند سبب سرزندگی شود و انرژی فرد را تقویت کند.

صورتی

پرده‌های صورتی روشن یا تیره بیانگر احساس محبت و عشق هستند و استفاده از آنها به‌ویژه در اتاق خواب دخترانه بسیار پسندیده است. شما می‌توانید در کنار پرده صورتی اتاق خواب از رنگ‌های مکمل و شاد هم استفاده کنید و یک ترکیب جذاب خلق کنید.

قهوه‌ای روشن

رنگ قهوه‌ای روشن سبب دنج شدن فضا می‌شود، استفاده از دکوراسیون کرم و قهوه‌ای در بین ایرانیان رایج است و می‌تواند به افزایش تمرکز منجر شود.  به‌منظور داشتن یک خواب راحت می‌توانید در فضای اتاق خواب خود از پرده قهوه‌ای استفاده کنید. این رنگ کسل‌کننده نیست و می‌تواند با هر ترکیب رنگی بی‌نظیر شود. یکی از جذابترین مدل‌های پرده پانچ، مدل پرده پانچ حصیری کرم رنگ با خطوط قهوه‌ای است.

ابعاد و اندازه پرده اتاق خواب

یکی از معمول‌ترین اشتباهاتی که مشتریان هنگام خرید پرده اتاق خواب انجام می‌دهند، اطلاعات نادرست دادن در مورد طول پرده است. ابعاد و اندازه پرده انتخابی شما مهم‌ترین چیزی است که باید آن را در نظر بگیرید. گاهی افراد فقط فضای بین پنجره و کف را اندازه‌گیری می‌کنند و باقی فضای بین پنجره و سقف را در نظر نمی‌گیرند.

چنانچه پرده شما از نزدیکی سقف نصب شود، سقف اتاق شما بلندتر به نظر می‌رسد و این برای فضاهای دنجی مثل اتاق خواب مناسب نیست. علاوه‌برآن دقت داشته باشید که طول، عرض پرده و پهنای آن نباید به ‌اندازه کل پنجره باشد و بهتر است کمی بیشتر در نظر گرفته شود.

انواع مدل پرده قرمز و صورتی اتاق خواب دخترانه

انواع مدل پرده قرمز و صورتی اتاق خواب دخترانه

نظافت پرده اتاق خواب

یکی از مسائلی که هنگام خرید پرده برای اتاق خواب باید به آن توجه کنید، داشتن قابلیت شست‌وشو پرده است. نظافت پرده امر مهمی است که نمی‌توان از آن صرف‌نظر کرد. تقریباً هر چند ماه یکبار نیاز به نظافت پرده است؛ بنابراین بهتر است پرده‌ای را بخرید که بتوانید آن را بشویید و تمیز کنید. دقت داشته باشید که پرده‌های قابل شستشو با ماشین لباسشویی به‌صرفه‌تر از پرده‌هایی هستند که برای نظافت نیاز به خشک‌شویی دارند. برای مثال خرید پرده پانچ برای اتاق خواب به دلیل شستشو آسان و قیمت پرده پانچ بسیار ایده‌آل است.

مدل و طرح‌های پرده اتاق خواب

ممکن است هنگام خرید پرده دچار سردرگمی شوید و انتخاب مدل و طرح مناسب برایتان دشوار شود، در ادامه چند مدل جدید را به شما پیشنهاد داده‌ایم که همگی می‌توانند گزینه خوبی برای اتاق خواب شما محسوب شوند.

پرده اتاق خواب به رنگ‌های مختلف

می‌توانید پرده خود را در دو رنگ متفاوت مثل رنگ طوسی و صورتی یا کرم و سبز سفارش دهید. حتی می‌توانید رنگ دیوار خود را با رنگ پرده اتاق ست کنید. در هر صورت انتخاب رنگ‌های روشن و سرزنده را جدی بگیرید.

استفاده از پرده بنفش یا دیوار بنفش یا صورتی گزینه خوبی است. بهتر است برای عدم یکنواختی از پرده‌ای طرح‌دار استفاده کنید. مثلاً طرح زیگزاگی می‌تواند گزینه خوبی باشد. همچنین می‌توانید روتختی یا پتویی با طرح زیگزاگی سفارش دهید و آن را با پرده خود هماهنگ کنید. در این صورت با به‌کاربردن مقدار زیادی از رنگ بنفش هنوز هم فضا خسته‌کننده نخواهد بود.

پردهای پانچ اتاق خواب مدرن و دکوراتیو

پردهای پانچ اتاق خواب مدرن و دکوراتیو

پرده اتاق خواب طلایی

اتاق‌هایی که فضاها دکوراسیون آنها طلایی است، جز اتاق‌های سلطنتی و شیک هستند، می‌توانید برای این فضاها از پرده طلایی استفاده کنید.

پاراوان یا پارتیشن متحرک

شما می‌توانید از پرده‌های برای جدا کردن قسمتی از خانه با قسمت دیگر استفاده کنید. در واقع استفاده از پرده صرفاً در پوشاندن پنجره‌ها محدود نمی‌شود. به کمک پاراوان یا پارتیشن متحرک می‌توانید با ارزان‌ترین قیمت حریم خصوصی ایجاد کنید. این کار به‌جای ساختن دیوار یا نصب درب ایده خوبی خواهد بود.

پرده‌های طرح‌دار

استفاده از پرده‌ اتاق خواب شلوغ و طرح‌دار در اتاق‌ خواب‌هایی با رنگ مشخص می‌تواند مطلوب باشد. استفاده از این نوع پرده در فضاهای که رنگ غالب بژ و برنزه است کمی سخت خواهد بود؛ اما می‌تواند انتخاب بسیار عالی باشد.

پرده دورتادور سقف

یکی از پرده‌هایی که می‌توانید کنار آن از پانل به‌عنوان تزیین استفاده کنید، پرده دور تا دوری است. این پرده به‌عنوان دیوار کانونی استفاده می‌شود و قادر است فضای اتاق را بازتر جلوه دهد. البته هزینه آن کمی بیشتر است؛ ولی  خارق‌العاده‌ای برای اتاق خواب‌های کوچک است.

ترکیب پرده صورتی و سفید

انتخاب دو رنگ سفید و صورتی همیشه جذاب بوده است. یکی از پرده‌های جذاب پانچی که این ترکیب رنگی را دارد؛ پرده پانچ گل دار با شکوفه‌های گیلاس صورتی است. ترکیب رنگ سفید و صورتی در این پرده به‌خوبی می‌توانند هم دیگر را تکمیل کند و برای اتاق خواب کودک دختر شما یک ست زیبا محسوب شوند. شما می‌توانید از این ترکیب رنگی در پرده اتاق‌هایی با دکوراسیون خاکستری یا سفید استفاده کنید.

پرده و دکوراسیون سیاه و تیره

پرده‌ اتاق خواب سیاه معمولاً برای نوجوانان و جوانان انتخاب جذاب و خوبی محسوب می‌شود. افرادی که علاقه‌ای به نور و روشنایی ندارند و قصد دارند فضای اتاق خواب آنها کاملاً تاریک باشد، می‌توانند از این نوع پرده استفاده کنند. استفاده از این پرده سیاه سبب می‌شود حتی در روزهای روشن و آفتابی هوای داخل اتاق تاریک و ابری به نظر برسد. دقت داشته باشید که انتخاب این پرده یک دکوراسیون مشکی می‌طلبد.

دکوراسیون راه‌راه _ سیاه و سفید

بیشتر اتاق خواب‌های مردان جنتلمن سیاه و سفید است. اکثر آقایان تمایل دارند از پرده راه راه سیاه و سفید و فرش و بالش‌های سیاه و سفید برای اتاق خواب خود استفاده کنند که بسیار ایده جذابی است. استفاده از انواع پرده ضخیم‌ نیز می‌تواند سبب محدودسازی ورود نور به محیط شود و یک خواب آرام را برای شما به ارمغان بیاورد. از پرده‌های پانچ راه راه حتی می‌توان در اتاق خواب‌های دیگر هم به خوبی استفاده کرد. یکی از مدل‌های جذاب پرده پانچ راه راه با گل‌‌های آبی و صورتی است که نصب آن بسیار برای آشپزخانه و اتاق خواب مناسب است.

دکوراسیون شطرنجی

پرده‌ای با این طرح برای اتاق خواب‌های با دکوراسیون چوبی یا ساده مناسب است. همچنین شما می‌توانید یک روتختی‌ را همانند پرده با طرح شطرنجی انتخاب کرده و سبکی بسیار جذاب و خاص ایجاد نمایید.

شکل و سبک پرده اتاق خواب

یکی از موضوعاتی که ذهن خریدار را به خود مشغول می‌کند این است آیا شکل و سبک پرده همان چیزی می‌شود که می‌خواستم یا نه؟ در پاسخ به این سؤال باید به شما بگوییم که اگر به نکات زیر توجه کنید، سفارشتان بسیار به آنچه تصور می‌کردید شباهت خواهد داشت.

  • شکل و سبک پرده باید باتوجه‌به اندازه و شکل پنجره اتاق خواب در نظر گرفته شود. برای مثال خرید پرده‌ای با زمینه و گل رز سفید و برگهای سبز رنگ برای یک اتاق خواب با دکوراسیون سفید و سبز مناسب است.
  • از مزیت پرده‌های بلند که بخشی از آنها بر کف زمین قرار دارد، عایق‌بندی است. این پرده‌ها برای اتاق‌هایی که سوز و سرما از در و پنجره به داخل فضای اتاق می‌رسد، گزینه خوبی محسوب می‌شود. پرده بلند در بیشتر اوقات موجب شیک‌تر شدن فضا و ظریف شدن آن می‌شود و البته انتخاب نوع پارچه تأثیر زیادی در میزان این زیبایی دارد.
  • همیشه یک الگویی را انتخاب کنید که متناسب با دکوراسیون داخلی فضای اتاق خواب شما باشد.
  • به‌منظور ایجاد یک فضایی آرام‌بخش می‌توانید از پرده‌هایی با جنس لینن استفاده کنید.
  • دقت داشته باشید که رنگ‌های تیره حس دراماتیک و دلگیر به فضا می‌دهند.
  • همواره به الگو و طرحی که انتخاب کرده‌اید توجه کنید که به‌روز باشد و یا زود از مد نیفتد.
  • می‌توانید پرده‌ها را با بندهای چرمی یا منگوله‌دار ببندید و شیک‌تر کنید.

خصوصیات چوب مناسب برای پرده اتاق خواب

میل پرده یا چوب پرده اتاق خواب که از آن استفاده می‌کنید باید از نظر اندازه مناسب باشد. ابعاد و اندازه پنجره باید با اندازه چوب متناسب باشد و قطر چوب پرده‌ حداقل 2.5 سانتی‌متر باشد. از طرفی رنگ چوب پرده باید با دکوراسیون منزل، دیوارهای شما و رنگ پرده در تناسب باشد و بتوان آن را مطابقت داد.

پرده کتان پانچ تک رنگ

پرده کتان پانچ تک رنگ

خرید پرده آماده بهتر و به‌صرفه‌تر است یا پرده دوختن؟

یکی از مزیت‌های دوختن پرده این است که شما با بودجه کمتری می‌توانید پرده را آماده کنید. در نتیجه این روش به‌صرفه‌تر است. در این روش می‌توانید پارچه را خودتان انتخاب کرده و مدل چین‌دار یا ساده را به انتخاب خودتان روی آن اعمال کنید. اما جدا از مزیت‌های این دوختن پرده، این کار به‌شدت سخت و زمان‌بر است و در صورت نداشتن تجربه کافی حتی ممکن است دیگر به‌صرفه هم نباشد.

اما بهتر است هنگام خرید پرده آماده از جنس پارچه استفاده شده در آن مطمئن شوید و ببینید آیا دوام کافی دارد یا خیر؟ خرید پرده به‌صورت آماده به‌سرعت و به‌راحتی انجام می‌شود و شما می‌توانید در یک‌چشم برهم‌زدن انواع مدل‌های مدنظرتان را تهیه کنید. البته دقت داشته باشید که این موضوع سبب ایجاد هزینه‌های اضافی برای شما می‌شود. در هر صورت شما مختارید که پرده خود را بدوزید یا بخرید و این بستگی به بودجه و حوصله و مهارت شما دارد. برای خرید انواع پرده‌ پانچ با طرح گل دار و رنگ شاد با گل نارنجی و قرمز و زرد گرد کلیک کنید.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی انواع پرده اتاق خواب و ویژگی‌های هرکدام پرداخته شد. دقت کنید، هر اتاقی بسته به دکوراسیون خود نیازمند پرده‌های با طرح و مدل و رنگ خاص است.  شما نمی‌توانید از تمامی انواع پرده تیره، روشن، براق، مات، طرح‌دار یا ساده برای اتاق خواب خود استفاده کنید و باید به تناسب میان وسایل خود نیز اهمیت دهید. خرید پرده برای اتاق خواب از مهم‌ترین کارهایی است که باید آن را با دقت و رعایت نکات گفته شده انجام داد. مهم‌ترین موضوع هنگام خرید پرده برای اتاق جنس آن و اندازه و ابعاد آن است. همچنین بهتر است به نحوه آویزان شدن و پوشش، دوام و قابلیت شستشوی پرده نیز توجه کنید. از اینکه تا انتهای این مقاله با همراهی کردید، سپاس‌گزار شما هستیم. شما می‌توانید از میان انبوعی از پرده‌های مناسب برای اتاق خواب طرح و مدل دلخواه خود را انتخاب کنید. برای خرید انواع بهترین و باکیفیت‌ترین پرده های پذیرای همین حالا کلیک کنید.

اشتراک گذاری پست:

برای مشاهده لیست قیمت و خرید انواع پرده زبرا، پرده دومکانیزه و پانچ روی تصویرهای زیر ضربه بزنید (کلیک‌کنید)

پرده زبرا (895)

پرده زبرا تصویری سه بعدی (154)

پرده زبرا دومکانیزم تصویری (55)

پرده پانچ گل و گل‌دار (237)

مقالات مرتبط دکوراسیون

سبد خرید
تلگرام
حساب من
0 مورد سبد خرید

شماره های دفتر فروش:

شماره پیام رسان:

ساعات پاسخگویی:

از 9 صبح تا 9 شب