انتخاب صحیح ملزومات پرده پانچ

در این مقاله می‌خوانید:

ملزومات پرده پانچ

نکته هایی برای انتخاب ملزومات و یراق آلات پرده پانچ

 

از آنجایی ‌که انتخاب کردن یک دکوراسیون مطابق با استاندارد رنگ ‌ها و حتی ترکیب آن‌ ها کار سخت و دشواری به ‌نظر می ‌رسد، افراد باید با تمام نکات درباره ملزومات پرده پانچ به ‌خوبی آشنا باشند.

حال می پرسید چرا؟

آشنایی با این نکات باعث می‌ شود تا شما بتوانید بهتر یک دکوراسیون بسیار شیک و لوکس را مطابق با سلیقه خود برای خانه ایجاد نمایید.
پرده ‌ها یکی از مهم‌ ترین نکات در دکوراسیون ها می ‌باشند که کمتر افرادی به آن‌ ها توجه نشان می‌ دهد.

معمولاً پرده‌ ها از نظر خیلی افراد نقشی چشمگیری ندارند.
اما باید ذکر کنیم که این ‌موضوع کاملاً اشتباه است و پرده‌ ها با ظاهر و طرح خود می ‌توانند تاثیر بسزایی بر روی دکوراسیون یک منزل داشته باشند.

 

به‌ عنوان مثال اگر شما یک منزل شیک و لوکس را دارید که تمام دکوراسیون آن از رنگ‌ های تیره استفاده ‌شده است،  نمی‌ توانید از یک مدل پرده اسپرت با رنگ‌ های شاد و پاستلی استفاده کنید.
زیرا این ناهمخوانی باعث می ‌شود تا منزل از نظر یک بیننده نامرتب و نامنظم به ‌نظر آید.

در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا هر آنچه که راجع به ملزومات پرده پانچ و حتی داشتن یک دکوراسیون خوب نیاز دارید را در اختیارتان قرار دهیم.

 

پرده پانچ طوسی و سفید

پرده پانچ طوسی و سفید

 

میله استاندارد پرده پانچ چه نکاتی دارد؟

یکی از نکات بسیار مهمی که در انتخاب و خرید پرده باید به آن توجه کرد ابعاد و اندازه میله آن می‌ باشد در واقع میله پرده ‌ها باعث نگهداری خوب آن‌ ها می ‌شوند. ازهمین ‌رو باید بتوان ابعاد مناسب را انتخاب نمود تا پرده به ‌خوبی بایستد و مشکلی در ظاهر او ایجاد نشود.

البته لازم به ذکر است بیان کنیم عرض و طول میله پرده باید نسبت ‌به مکانی که قصد وصل کردن پرده را دارید انتخاب شود.

برای مثال اگر شما می‌ خواهید پرده نشیمن یا پرده اتاق‌ خواب خود را انتخاب نمایید، باید نسبت طول و عرض پنجره ر ا برای میله اندازه‌ گیری کنید.

اما در کل ابعاد مناسبی برای قطر عرض و طول میله‌ های پرده وجود دارد که آن ها جزو مهم‌ ترین نکات زمان خرید ملزومات پرده پانچ می ‌باشند که در ادامه برخی از آن‌ها را ذکر می ‌نماییم.

 

عرض استاندارد میله

عرض استاندارد برای پرده و میله آن حداقل دو و نیم سانتی‌ متر قطر می ‌باشد. یعنی مثلا شما زمانی ‌که می‌ خواهید میله ‌ پرده ‌ای را انتخاب کنید عرض آن از نظر قطر باید دو و نیم باشد. البته توجه داشته باشید این اندازه  به صورت حداقلی است و اگر عرض میله بیشتر باشد مشکلی نیست.

اما به‌ هیچ‌ عنوان نباید از عدد ذکر شده  کمتر باشد. زیرا ممکن است سنگینی پرده و یراق آلاتی که به آن متصل می‌ شوند باعث شود تا میله خم شود و بشکند.

 

طول استاندارد میله

موضوع  بعدی در خصوص  ابعاد میله پرده طول آن است. توجه داشته باشید که طول میله پرده از هفت و نیم تا پانزده سانتی‌ متر باید از قاب پنجره بیشتر باشد.
شاید با خود می ‌اندیشید که این موضوع چه معنی ‌ای دارد؟ باید ذکر کنیم به‌ عنوان مثال اگر پنجره شما یک پنجره چهارمتری است حداقل اندازه میله پرده انتخابی از نظر طول باید حدود دوازده الی سیزده سانتی ‌متر باشد.
معمولاً میله ‌های پرده را بزرگ‌ تر از پنجره انتخاب می‌ نمایند تا پرده به‌ خوبی پنجره را پوشش دهد و نوری از آن خارج نشود.

 

میله پرده / میل پرده

میله پرده / میل پرده

 

فاصله استاندارد دیوارکوب

یکی دیگر از ملزومات پرده پانچی براکت یا دیوارکوب های پرده هستند که به عنوان نگهدارنده آن ‌ها کاربرد دارند. توجه داشته باشید که فاصله براکت‌ های میله پرده باید حداقل 125 سانتی ‌متر باشد.

معمولاً پرده ‌های پانچ جزو دسته پرده ‌های سنگین بشمار می‌ روند. ازهمین‌ رو دقت در انتخاب ابعاد و اندازه میله اهمیت زیادی دارد. زیرا اگر کوچک‌ ترین خطایی در مورد اندازه آن ‌ها رخ دهد سنگینی پرده باعث می ‌شود تا میله خم شود و حتی به ‌مرور زمان از وسط بشکند.

 

براکت ها هم به‌ عنوان یک نگهدارنده کاربرد دارند که حتما باید فاصله ‌ی آن‌ ها  125 سانتی‌ متر باشد. البته این عدد یک عدد تقریبی و حداقلی است.  یعنی شما اگر می ‌خواهید که پرده آسیبی به میله وارد نکند بهتر است فاصله براکت ها را بیشتر از صد و بیست و پنج سانتی ‌متر انتخاب نمایید.

همچنین نکات بسیار مهمی در خصوص براکت ها وجود دارد توجه داشته باشید که این دیوارکوب های میله پرده باید به نوعی باشند که باعث حرکت نکردن پرده و حتی باعث باز و بسته نشدن پنجره نشوند.

به‌ عنوان مثال یعنی این‌ که شما می‌ خواهید پنجره را باز کنید دیوارکوب نباید مانع این‌ موضوع شود. سعی کنید آن‌ ها را با دقت در جای مناسب متصل نمایید تا هم پرده مشکلی نداشته باشد و هم پنجره به ‌راحتی باز و بسته شود.

 

حلقه و میله مشکی و پرده کرم رنگ

حلقه و میله مشکی و پرده کرم رنگ

 

رنگ ملزومات و میله پرده پانچ

موضوع مهم دیگر در خصوص انتخاب ملزومات پرده های پانچ رنگ میله آن می ‌باشد.
سعی کنید همیشه برای انتخاب میله پرده از رنگ ‌های تیره استفاده نمایید. حتی اگر به ‌عنوان مثال پرده شما رنگ سفید و روشنی دارد با انتخاب کردن یک ‌رنگ تیره برای پرده علاوه‌ براین که به زیبایی آن می‌افزایید و باعث می ‌شوید تا پرده مدل چشمگیرتری را به خود بگیرد.

معمولاً میله ‌هایی با رنگ تیره با تمام دکوراسیون و حتی بقیه منازل خانه نیز ست می ‌شود و به نوعی کار را برای افراد و ترکیب رنگ ‌ها ساده می ‌سازند. همچنین برای انتخاب رنگ میله پرده شما می ‌توانید یا رنگ او را با یکی از رنگ ‌های پارچه پرده ست نمایید.

به‌ عنوان مثال مثلاً اگر پرده شما مخلوطی از سفید و مشکی است، شما می ‌توانید میله پرده خود را مشکی یا سفید انتخاب نمایید که البته پیشنهاد ما به شما رنگ تیره می ‌باشد.

 

محو کردن میله پرده

برای این‌ که میله پرده محوی داشته باشید آن به چشم نیاید، نیز می ‌توانید از رنگ‌ های روشن در این مواقع استفاده نمایید.
به ‌عنوان مثال می ‌توانید رنگ میله پرده را با رنگ کاغذ دیواری یا رنگ دیوار منزل خود ست نمایید. درغیر این ‌صورت  نیازی به استفاده از رنگ تیره نیست و شما با انتخاب رنگ مشابه با رنگ دیوار و حتی پرده می‌ توانید میله پرده را به نوعی محو کنید.

 

ملزومات و یراق آلات پرده پانچ

ملزومات و یراق آلات پرده پانچ

 

ملزومات مهم دیگر که در خصوص انتخاب پرده پانچ اهمیت زیادی دارند!

به‌ جز توجه کردن به ابعاد و اندازه میله و نکاتی که در بالا بیان شد خرید وانتخاب ملزومات پرده پانچ اهمیت بسیار زیاد دیگری دارد. در واقع شما باید به نکات دیگری نیز توجه داشته باشید تا پرده همخوانی بسیار زیادی با بقیه دکوراسیون منزل داشته باشد.

به‌ عنوان مثال برخی از این ملزومات برای فرد می‌ تواند مسائل بسیار جزئی و خیلی ریز باشند که حتی به آن‌ها توجه نمی‌ کنیم. به‌عنوان مثال مثلاً شما می ‌توانید رنگ پرده خود را با دستگیره در، کلیدهای پریز برق و… ست نمایید.

 

شاید این ‌موضوع کمی عجیب باشد اما بله باید بیان کنیم پرده می ‌تواند با این وسایل ترکیب خوبی را در منزل ایجاد نماید. حتی اگر شما نمی‌ خواهید که پرده خود را با جزئیات و ملزومات ست کنید می‌ توانید از رنگ‌ های مکمل و حتی رنگ ‌هایی که با آن ترکیب می‌ شود، استفاده نمایید.

مثلاً اگر دستگیره در شما رنگ قهوه‌ای دارد شما می توانید پرده را کرم انتخاب نمایید و یا رنگ‌ های نود که با قهوه‌ای همخوانی بسیار زیادی دارند.

این ‌گونه هر کسی که وارد منزل شما شود می‌ تواند به ‌خوبی متوجه شود که چقدر در انتخاب رنگ‌ ها و حتی دکوراسیون منزل دقیق و منظم بوده ‌اید.

 

گلدسته یا قپه و میله چوبی پرده پانچ

گلدسته یا قپه و میله چوبی پرده پانچ

 

قپه یا گلدسته پرده چیست؟

یکی از مهم‌ ترین موضوعات در بین یراق آلات پرده پانچ گلدسته ‌ها می ‌باشند. شاید برای شما سوال باشد که گلدسته پرده چیست و حتی چه کاربردی دارد.

باید بیان کنیم گلدسته‌ ها دستگیره هایی هستند که در انتهای پرده ‌ها قرار می ‌گیرند که شاید شما نیز آن‌ ها را مشاهده کرده باشید. معمولاً این دسته‌ها تزیینی هستند و کاربرد بسیار زیادی ندارند.

به‌ عنوان مثال برخی از افراد می‌ توانند گلدسته پرده خود را به‌ صورت گرد یا حتی حیوانات مثل شیر و… انتخاب نمایند.

معمولاً گلدسته‌ ها تاثیر بسیار زیادی بر روی دکوراسیون و  نشان‌ دادن جلوه پرده دارند که اگر شما جزو دسته افرادی هستید که مد ساده را بیشتر دنبال می ‌کنید بهتر است از گلدسته‌ های ساده و گرد استفاده کنید.

 

همان‌ طور که ذکر شد این گلدسته‌ ها ابعاد بسیار مختلفی دارند که شما برای انتخاب آن‌ ها می ‌توانید به ملزومات پرده پانچ و حتی اتاق توجه نمایید.

به‌ عنوان مثال یکی از رایج‌ ترین و پرطرفدارترین مدل گلدسته‌ های پرده مدل کریستالی می ‌باشد. اگر تم و دکوراسیون منزل شما جوری است که مدل کریستال با آن همخوانی دارد می ‌توانید آن‌ ها را تهیه نمایید.

اما اگر سبک دکوراسیون شما کمی اسپرت ‌تر است پیشنهاد می شود که انتخاب گلدسته کریستال را کنار بگذارید.

 

همچنین در خصوص انتخاب گلدسته برای پرده اتاق ‌خواب ها نیز شما طبق سلیقه افراد و توجه داشتن به ملزومات پرده استفاده کنید.

همچنین برای این‌ که راحت باشید می‌ توانید رنگ‌ها و مدل ‌های مدنظر را از قبل یادداشت کرده و یا حتی عکسی از پرده و اتاق بگیری تا فروشنده بتواند در انتخاب گلدسته پرده و خرید آن‌ ها شما را راهنمایی کند.

معمولاً گلدسته ‌ها ازآنجایی ‌که جزء یراق آلات به شمار می روند هزینه بسیار زیادی ندارند و شما به‌عنوان جنبه تزیینی نیز می ‌توانید از آن ‌ها در دکوراسیون استفاده نمایند.

 

پایه و گلدسته طرح شیر پرده پانچ

پایه و گلدسته طرح شیر پرده پانچ

 

برای انتخاب قپه باید به چه نکاتی توجه کرد؟

برای انتخاب یراق آلات پرده پانچ و حتی همان گلدسته‌ ها که جزو یراق ها محسوب می ‌شود نکاتی نیز وجود دارد.

به‌ عنوان مثال رنگ‌ ها، نقش، طرح و انواع مدل پرده پانچ و… نکاتی هستند که شما برای انتخاب گلدسته پرده باید به آن ‌ها توجه داشته باشید.

 

مبحث اول طرح قپه می ‌باشد

شما می‌ توانید این مدل گلدسته ‌ها را با حتی کوچک ‌ترین جزئیات منزل خود ست نمایید. به ‌عنوان مثال در بالا بیان کردیم که رنگ میله پرده می ‌تواند با دستگیره در و حتی پریز برق نیز همخوانی داشته باشد. حال برای گلدسته پرده هم همین موضوع صدق می‌ کند.

مثلا اگر کاغذ دیواری منزل شما رنگ روشن و شادی دارد می‌ توانید گلدسته پرده خود را نیز با آن‌ها ست کنید. البته توجه داشته باشید که انتخاب کردن رنگ گلدسته باید با پرده نیز همخوانی داشته باشد. زیرا گلدسته ‌ها و پرده ‌ها اگر ناهمخوان باشند خیلی به چشم می ‌آیند.

 

به‌ عنوان مثال شما نمی‌ توانید برای پرده ‌ای سفید از گلدسته ‌ای سبز استفاده نمایید. شاید از نظر ترکیب رنگ این دو با هم مشکل نداشته باشند اما زمانی‌ که کل تم منزل شما سفید و مشکی است رنگ سبز خود را زیاد نشان دهد و جلوه‌ خوبی را نیز ایجاد نمی ‌کند.

همچنین برای انتخاب در طرح مدل گلدسته‌ ها نیز می ‌توانید از همین روش اقدام کنید. معمولاً حدود هزاران مدل از گلدسته‌ها در بین مغازه‌ها و فروشگاه‌هایی که در خصوص خرید و ملزومات پرده پانچ فعالیت دارند، وجود دارد که هر فرد نسبت ‌به سلیقه خود می ‌تواند آن‌ ها را تهیه نماید.

 

توجه به دکوراسیون منزل

همچنین برای انتخاب طرح و مدل گلدسته هم نیز شما می ‌توانید از جزئیات  دیگر منزل خود استفاده کنید.

به‌ عنوان مثال اگر تم و دکوراسیون شما به نوعی است که در آن از وسایل چوبی استفاده‌ شده و اکثر وسایل موجود چوبی هستند، می توانید  گلدسته پرده خود را نیز چوبی انتخاب کنید تا همخوانی بیشتری با هم داشته باشند.

شاید از نظر خیلی از افراد میله پرده و حتی گلدسته‌ ها اهمیت زیادی نداشته باشند اما پیشنهاد ما به شما این است که حتی برای امتحان از رنگ‌ ها و مدل‌ هایی متضاد با دکوراسیون منزل خود استفاده کنید تا متوجه وجود و اهمیت آن ‌ها شوید.

 

اگر دکوراسیون شما در خصوص رنگ‌های نود و رنگ‌های تیره طراحی شده است شما نمی ‌توانید از رنگ‌های شاد و پاستلی برای انتخاب میله و یا حتی گلدسته پرده استفاده کنید.

قطعا این رنگ یک نا منظمی بسیار ناپسندی را در دکوراسیون ایجاد می ‌کند که هیچ کسی حتی نمی ‌خواهد او را تجربه کند.

ازهمین ‌رو برای انتخاب میله و پایه پرده پانج شما می ‌توانید نکاتی که در بالا بیان کردیم را رعایت نمایید تا دکوراسیون منزل شما عیب و ایرادی نداشته باشد.

 

اشتراک گذاری پست:

برای مشاهده لیست قیمت و خرید انواع پرده زبرا، پرده دومکانیزه و پانچ روی تصویرهای زیر ضربه بزنید (کلیک‌کنید)

پرده زبرا (895)

پرده زبرا تصویری سه بعدی (154)

پرده زبرا دومکانیزم تصویری (55)

پرده پانچ گل و گل‌دار (237)

مقالات مرتبط دکوراسیون

سبد خرید
تلگرام
حساب من
0 مورد سبد خرید

شماره های دفتر فروش:

شماره پیام رسان:

ساعات پاسخگویی:

از 9 صبح تا 9 شب