پرده شید چاپی و رنگ های شاد برای اتاق خواب

در این مقاله می‌خوانید:

خرید پرده اتاق خواب و هرآنچه باید درباره آن بدانید!

بیشتر طراحان مد داخلی معتقدند که ظاهر و زیبایی پرده در واقع تکمیل‌کننده زیبایی اتاق خواب است. وقتی هنگام خرید پرده اتاق خواب دقت کافی داشته باشید و این کار را به‌درستی انجام دهید می‌توانید شاهد جذابیت اتاق خواب خود باشید و همچنین موقع خرید پرده و انتخاب انواع مدل آن، در قیمت پرده اتاق خواب نیز صرفه‌جویی کنید.
پرده‌ای که با دکوراسیون اتاق شما هماهنگ و متناسب باشد، می‌تواند فضا را اصطلاحاً از این رو به آن رو تبدیل کند.

بیشتر پرده‌ها از لحاظ مدل، کارایی، وزن، پارچه، طول، ارتفاع، رنگ، طرح و نقش و… متنوع هستند؛ لذا بهتر است قبل از خرید پرده موردنظر خود به نکات کلیدی و مهم توجه کنید. دانستن این نکات به شما کمک می‌کند تا هنگام دوخت یا سفارش پرده ساده پانچ با رنگ جذاب یا طر‌ح‌دار و شیک اتاق خواب دچار سردرگمی نشوید و بهترین انتخاب را داشته باشید.

پردهای مدرن کتان برای اتاق
پردهای مدرن کتان برای اتاق

یکی از مهم‌ترین نکات هنگام خرید پرده که هرگز نباید آن را فراموش کنید، کارایی و عملکرد پرده است. وظیفه اصلی پرده برای اتاق خواب شما جلوگیری از ورود نور، حفظ دمای محیط و حفظ حریم خصوصی شما است. در این مقاله قصد داریم تا شما را با چند ایده مناسب انتخاب پرده برای اتاق خواب آشنا کنیم. بدون شک با کمک این ایده‌ها می‌توانید بهتر تصمیم‌گیری کنید.

 پرده سلطنتی

یکی از انواع پرده‌های اتاق خوابی، پرده‌های سلطنتی است. پرده سلطنتی در دنیا  به پرده کلاسیک هم معروف است و بیشتر در منازل اعیانی و اشرافی به چشم می‌خورد. امروزه تهیه این مدل پرده اتاق خواب به‌راحتی امکان‌پذیر است و شما می‌توانید آن را برای اتاق خواب خود سفارش دهید.
اما این مدل پرده بیشتر برای اتاق خواب‌های بزرگ و جادار با سبک دکوراسیون کلاسیک مناسب است. در این مدل پرده از پارچه‌های سنگین و گران‌قیمت و تزیینات به خصوصی استفاده می‌شود.

قیمت پرده تصویری اتاق خواب
انواع مدل پرده زبرا تصویری اتاق

استفاده از پرده کلاسیک سلطنتی در اتاق خواب‌های کوچک موجب سلب آرامش شما هنگام خواب خواهد شد. این پرده‌ها در فضاهای کوچک با پنجره‌های کم‌ارتفاع می‌توانند جذابیت اتاق را کاهش دهند و فضای شما را دلگیر کنند. پرده سلطنتی جز پرده‌های بلند و حجیم است و بیشتر در اتاق نشیمن و پذیرایی و اتاق‌های بسیار بزرگ استفاده می‌شود. این پرده در طرح و رنگ‌های مختلف در بازار وجود دارد و رنگ‌های تیره آن برای اتاق نشیمن، خاص‌تر و اشرافی‌تر هستند.

پس هنگام خرید پرده‌های کلاسیک حتماً توجه داشته باشید که پرده متناسب با سبک اتاق خواب انتخاب شود؛ در غیر این صورت نتیجه مطلوبی مشاهده نخواهید کرد.

دکور اتاق خواب با انواع پرده ساده و شیک
دکور اتاق خواب با انواع پرده ساده و شیک

پرده مدرن

برای استفاده و انتخاب از انواع دیگر پرده می‌توان به خرید پرده زبرا اتاق خواب اشاره کرد. در این مدل از پرده خبری از طرح‌های شلوغ و سلطنتی نیست. این پرده با پرده کلاسیک کاملاً فرق دارد و شما در بازار بیشتر نمونه‌های ساده‌ای از آن مشاهده خواهید کرد. امروزه پرده‌های مدرن به دلیل کارایی گسترده، قیمت ارزان و طرح‌های ساده و شیک جز پرفروش‌ترین پرده‌ها محسوب می‌شوند. از محبوب‌ترین پرده‌های مدرن می‌توان به پرده زبرا، پرده شید، پرده پانچ، پرده کرکره‌ای و پرده پارچه‌ای اشاره کرد.

در تولید و دوخت انواع پرده‌های مدرن یک قانون حاکم است و آن این است که ساخت پرده باید مختصر، مفید و مؤثر باشد. شما با خرید پرده مدرن دیگر اکسسوری‌های گران‌قیمت و تجملاتی و پارچه‌های طویل و بلند مشاهده نخواهید کرد. این پرده‌های یکی از بهترین گزینه‌ها برای اتاق‌خواب هستند و با هر دکوراسیونی هماهنگ می‌شوند.

پرده مدرن اغلب برای منازل ساده‌ای که سبک دکوراسیون آنها مینیمال است، استفاده می‌شود.
در واقع بهترین گزینه‌ها برای پرده اتاق خواب با ابعاد کوچک یا بزرگ پرده مدرن است. این پرده به فضای موردنظر شما کمک می‌کند تا بزرگ‌تر جلوه کند. از این نوع پرده پرطرف‌دار در دفاتر، ادارات و هر محیط دیگری می‌توان استفاده کرد؛ زیرا معمولاً با هر سبک و سیاقی در تناسب است.

پرده شید چاپی و رنگ های شاد برای اتاق خواب
پرده شید چاپی و رنگ های شاد برای اتاق خواب

انواع پرده شید

پرده شید یکی از انواع پرده‌های مدرنی است که ماهیت آویز ندارد. این پرده اتاق خواب دور یک میله که در قسمت بالایی پنجره نصب شده، جمع می‌شود. باز و بسته شدن پرده شید و کنترل تنظیم نور در آن بسیار راحت است.

این پرده برای اتاق خواب یک گزینه ایده‌آل و کاربردی است و از دو لایه ضخیم و نازک تشکیل شده است. ابعاد پرده شید بر اساس ابعاد پنجره بوده و نباید از آن بزرگ‌تر یا کوچک‌تر باشد. دقت داشته باشید که پرده شید با پرده زبرا متفاوت است و بافت، جنس و ویژگی‌های مخصوص به خود را دارد. از انواع نمونه‌های محبوب پرده شید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

شید های ترکیبی و دومکانیزم چاپی
شید های ترکیبی و دومکانیزم چاپی

 

پرده شید دومکانیزم

یکی از انواع پرده‌های شید پرطرف‌دار اتاق خواب، پرده زبرا دو مکانیزم شب و روز است. این پرده دولایه بوده و لایه ضخیم آن از ورود نور جلوگیری می‌کند. ظاهر پرده دو مکانیزم کاملاً ساده‌ است و ظرافت و طراحی خاصی دارد. به این پرده به پرده شید رول دوبل هم گفته می‌شود. تنوع طرح، رنگ و قیمت پرده زبرا دومکانیزم استفاده و انتخاب این مدل پردها را برای اتاق خواب افزایش داده.

 

پرده شید بلک اوت

اگر اتاق خواب شما نورگیر باشد و میزان نور شما را آزار دهد، می‌توانید از پرده‌های بلک اوت استفاده کنید. به جز این پرده، انواع پرده‌ زبرا تصویری با طرح‌‌های گل می‌توانند انتخاب خوبی برای اتاق خواب شما محسوب شوند.

این پرده‌ها توانایی منحصربه‌فردی در کنترل نور دارند و در کنار جذابیت فوق‌العاده‌شان بسیار مقاوم هستند. بنابراین از بابت آسیب رسیدن به پرده اتاق خواب در برابر نور خورشید نگران نباشید.

همان‌طور که می‌دانید بسیاری از پرده‌های معمولی جلوی نور خورشید کم، کم از بین می‌روند و یا رنگ آنها تغییر می‌کند، خوشبختانه این مسئله برای پرده شید بخصوص مدل بلک اوت وجود ندارد.
پرده‌های بلک اوت از پارچه‌های بسیار ضخیم و مرغوب و باکیفیت تولید می‌شوند و جنس بادوام و محکمی دارند.

 

پرده شید اسکرین

یکی دیگر از انواع پرده‌های شید مخصوص اتاق خواب، پرده اسکرین است. این پرده هم مانند پرده بلک اوت جلوی ورود نور را به محیط می‌گیرد. اما تنها تفاوت آن با پرده بلک اوت این است که بافت آن خاص است و شما می‌توانید هم‌زمان بیرون را تماشا کنید.  این پرده‌ها از نظر خصوصیات بسیار شبیه انواع پرده زبرا ترک طرح دار هستند.

شاید این ویژگی برای شما جالب باشد که بتوانید هم زمان وقتی جلوی نور گرفته شده است، بیرون را تماشا کنید. این ویژگی به‌ویژه در مناطقی که پنجره شما ویو خوبی دارد، به کار میاید.

جنس این مدل پرده معمولاً از پلی‌استر مقاوم است و می‌تواند به‌خوبی نور ورودی را کنترل ‌کند. وجود حفره‌های بسیار ریزی که  در پرده وجود دارد باعث می‌شود تا شما به طور هم‌زمان محیط بیرون را تماشا کنید.

پرده رومن ساده و چاپی هم رنگ با لوازم اتاق خواب
پرده رومن ساده و چاپی هم رنگ با لوازم اتاق خواب

 

پرده شید بامبو

مدل پرده شید اتاق خواب، معمولاً از نوارهای نازک و ظریف چوب بامبو تشکیل می‌شود که به‌وسیله نخ‌های مخصوص و ظریفی به هم وصل شده‌اند. پرده شید بامبو از پرفروش‌ترین محصولاتی است که خریداران از آن برای پوشش پنجره خانه، اتاق یا اداره خود استفاده می‌کنند.

این پرده تجزیه‌پذیر است و از نظر محیط‌زیست قابلیت بازگشت به طبیعت دارد. در نتیجه خرید آن برای دوستداران طبیعت  می‌تواند در اولویت قرار گیرد. توجه داشته باشید که پرده‌های بامبو به‌خودی‌خود نمی‌توانند نور خورشید را به طور کامل کنترل کنند و در صورت تمایل بهتر است باتوجه‌به کیفیت و ضخامت در زیر پرده از استر استفاده شود.

پرده رومن یا رومی از نمای نزدیک
پرده رومن یا رومی از نمای نزدیک

 

پرده شید رومی یا رومن

پرده شید رومی یکی از نمونه‌های جذاب و زیبای پرده شید است که مدل جمع شدن آن به نسبت سایر مدل‌ها متفاوت است. این پرده هنگام جمع شدن در قسمت بالایی میله چین ایجاد می‌کند و این ویژگی باعث زیبایی دوچندان پرده شده است.

دوخت پرده رومی خاص است و نحوه ساخت آن به گونه‌ای است که چین‌های حالت‌های متنوعی داشته باشند. از  پرکاربردترین پرده‌‌های رومی می‌توان به مدل‌های خمیده، relaxed، ساده، مسطح و  بالونی اشاره کرد. هر یک از این پرده‌ها بسته به سلیقه و نیاز مشتریان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پرده پانچ ست و هماهنگ با دکور و کوسن
پرده پانچ ست و هماهنگ با دکور و کوسن

 

خرید پرده پانچ برای اتاق خواب

از انواع دیگر پرده اتاق خواب مدرن می‌توان به مدل پردهای جدید پانچ اتاق خواب اشاره کرد. این پرده ساده است و در قسمت بالایی آن حلقه‌های بزرگی وجود دارد که همگی داخل یک میله قرار می‌گیرند. پرده پانچ از بالا به دیوار اتصال پیدا می‌کند و به نسبت سایر مدل‌ها مقرون‌به‌صرفه‌تر است. شکل و طرح‌های مختلف و متنوع این پرده سبب شده تا یکی از محصولات پرفروش در دنیا محسوب شود. این پرده در انواع ساده، طرح‌دار و چاپی در بازار وجود دارد. برای خرید پرده پانچ هازان رنگ صورتی همین حالا کلیک کنید!

قیمت پرده پانچ برای آن دسته از جوانانی که تازه ازدواج کرده‌اند و مستأجر هستند، گزینه بسیار مناسبی است؛ زیرا این پرده‌ها قابلیت جابه‌جایی دارند و می‌توان عرض آنها را کم یا زیاد کرد. اگر بودجه شما محدود است و قصد دارید یک پرده شیک و خاص در اتاق خود نصب کنی، ما به شما پرده پانچ را پیشنهاد می‌دهیم. زیبایی این پرده زمانی که با دکوراسیون داخلی هماهنگ شود، بی‌نظیر است. با خرید پرده پانچ دیگر لازم نیست برای هر خانه‌ای که در آن مستقر شدید، پرده خریداری کنید.

طرح های شاد پرده برای اتاق خواب دخترانه
طرح های شاد پرده برای اتاق خواب دخترانه

قیمت و خرید پرده اتاق خواب دخترانه

اتاق خواب دخترانه و پسرانه باهم فرق می‌کند و این یک مسئله کاملاً مشهود است. به‌طورکلی در اتاق دختران از دکوراسیون ظریف و رنگ‌های شاد و روشن استفاده می‌شود. در ادامه نکاتی را برای انتخاب بهترین دکوراسیون اتاق خواب دخترانه به شما گفته‌ایم:

  • سعی کنید در اتاق خواب دخترانه به ظرافت و جزئیات دقت بیشتری کنید. دختران جزئی‌نگر هستند و دوست دارند همه چیز در اتاق آنها عالی به نظر برسد. حتی به قسمت‌های ریز و ظریف اتاق آنها هم توجه داشته باشید.
  • استفاده از پرده‌های چاپی فانتزی یا پرده‌های گل‌دار می‌تواند انتخاب خوبی برای اتاق خواب دخترانه باشد.
  • تا حد ممکن از انتخاب پرده‌های حجیم و بزرگ با رنگ‌های تیره بپرهیزید. این پرده‌ها هرگز گزینه مناسبی برای اتاق دلبند شما نخواهند بود.
  • پرده اتاق خواب دخترانه باید ظرافت و سادگی فوق‌العاده‌ای داشته باشد و بتواند محیط اتاق را شاد و سرزنده نشان دهد.
  • می‌توانید از پرده‌ای با رنگ‌های مکمل با فضای اتاق استفاده کنید.
  • هرگز فضای اتاق خواب دخترانه را با یک رنگ خاص مثلاً صورتی پر نکنید. استفاده از تک رنگ باعث می‌شود تا یکنواختی فضا بیشتر شود و در این صورت شما یک فضای خسته‌کننده خواهید داشت.
  • بهتر است برای دکوراسیون اتاق دختران از هم‌نشینی چند رنگ مکمل استفاده کنید. برای مثال ترکیب رنگ صورتی، سبز و سفید می‌تواند گزینه عالی باشد.
  • در اتاق خواب دخترانه هرگز از پرده‌های بیش از ضخیم و قطور استفاده نکنید، این پرده‌های فضا را دلگیر کرده و جلوی عبور نور را به‌صورت کامل خواهند گرفت.
  • استفاده از پرده‌های مدل‌دار و زینتی در زیبایی اتاق خواب دخترانه مؤثر است. این پرده‌ها در بیشتر فروشگاه‌ها قیمت‌های خوبی دارند و زیاد گران نیستند.
  • هنگام خرید پرده به تناسب و هماهنگی اجزای اتاق و دکوراسیون با مدل، طرح و رنگ پرده توجه کنید.

انواع پرده اتاق خواب پسرانه

خرید پرده اتاق خواب پسرانه نیز باید به نکات مهمی دقت کنید تا یک خرید ایده‌آل داشته باشید. این نکات شامل موارد زیر هستند:

  • سلیقه و نظر همه پسران یکی نیست، هر انسانی سلیقه و نظر خاصی دارد؛ اما در بیشتر اوقات پسران برای اتاق خواب خود علاقه‌مند به خرید پرده‌های ساده و یا پرده‌های چاپی هستند.
  • بهتر است برای اتاق خواب پسران از طرح‌های شلوغ و پیچیده و رنگ‌های متنوع استفاده نشود.
  • استفاده از پرده‌هایی با اکسسوری متنوع و جزئیات ظریف و زیبا هرگز مناسب اتاق پسران نیست. آنها بیشتر تمایل دارند پرده آنها مدل و طرح ساده‌ای داشته باشد.
  • هنگام انتخاب رنگ پرده برای اتاق خواب پسرانه حتماً نظر فرزند خود را بپرسید. پسران اغلب علاقه‌مند به رنگ‌های تیره، آبی، سبز، نارنجی و قرمز هستند.
  • زمانی که قصد خرید پرده را دارید، حتماً به دکوراسیون اتاق فرزند خود توجه داشته باشید. پرده موردنظر باید با دکوراسیون اتاق هماهنگ باشد تا بتواند در عین سادگی فضا را جذاب‌تر کند. می‌توانید پرده را با فرش یا کاغذ دیواری ست کنید. اگر فرش یا کاغذ دیواری اتاق طرح شلوغی دارد، بهتر است پرده انتخابی کاملاً ساده باشد.
  • یکدست بودن رنگ در کل اتاق می‌تواند خلاقیت کودک شما را از بین می‌برد و دکوراسیون یکنواخت و خسته‌کننده‌ای ایجاد کند. استفاده از انواع پرده‌‌های حریر نازک و تورمانند هرگز برای اتاق پسرانه مناسب نیست.
  • اغلب والدین معتقدند که پرده‌های طرح‌دار و چاپی فقط به دختران تعلق دارند، اما استفاده از پرده‌های طرح‌دار حتی برای پسران هم باعث زیبایی اتاق آنها و پرورش فکری آنها خواهد شد. شما می‌توانید برای تکمیل کردن دکوراسیون اتاق پسرانه از پرده‌های چاپی با شخصیت‌های قهرمانی موردعلاقه فرزند خود استفاده کنید.

پرده اتاق خواب عروس

خرید و انتخاب پرده اتاق خواب عروس گل دار کاملاً سلیقه‌ای است. در واقع نمی‌توان گفت که دقیقاً چه مدل پرده‌ای برای اتاق خواب عروس بهترین گزینه محسوب می‌شود. این مسئله نیاز به دانستن نکات ریز و جزئی از دکوراسیون اتاق خواب دارد.

اما در هر صورت بهتر است از خرید پرده‌های بسیار ضخیم و تیره برای اتاق خواب عروس پرهیز کرد. رنگ‌های تیره، نور اتاق را از بین می‌برند و برای روزهای شاد اول زندگی نمی‌توانند حس سرزندگی را به افراد القا کنند. این رنگ‌ها همچنین فضا را دلگیر و کوچک نشان می‌دهند. از طرفی استفاده از پرده‌های بسیار حجیم و عریض هم برای اتاق خواب عروس مناسب نیست. در اتاق خواب عروس پرده نباید باعث جلب‌توجه شود و بیشتر باید سرویس خواب و اجزای دیگر اتاق خواب به چشم آید. استفاده از رنگ‌های روشنی مثل کرم، شیری، سفید و… می‌تواند از گزینه‌های مناسب برای اتاق عروس باشند.

خرید بهترین جنس پارچه پرده اتاق خواب

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای خرید پرده توجه به نوع و جنس پارچه آن است. پوشش و تزیین پنجره در گرو انتخاب رنگ، جنس، طول و آستر پارچه است. هرچه جنس پارچه مرغوب‌تر و درجه یک تر باشد، پرده شما باکیفیت‌تر است.

زمان خرید پرده‌ اتاق خواب باید چند نکته را مدنظر داشته باشید، زیرا دوام و ماندگاری پردهای اتاق خواب شما تا حد زیادی به این موضوع بستگی دارد و هر اتاق باید پرده مخصوص به خود را داشته باشد. در ادامه انواع پارچه مورد استفاده در پرده‌دوزی را خدمت شما معرفی کرده‌ایم.

پرده زبرا چاپی طرح گلدار
پرده زبرا چاپی طرح گلدار

پلی استر

پارچه پلی‌استر یکی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین پارچه‌های محکم و مقاومی است که در تولید پرده‌ زبرا، شید و کرکره‌ای استفاده می‌شود. این پارچه از نظر اقتصادی به‌صرفه است و در برابر چروک و کشیدگی یا جمع شدن مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد. همچنین پارچه‌های پلی استر باعث می‌شوند که قیمت مدل پرده زبرا  یا شید مقرون به‌صرفه گردد.

کتان

پارچه کتان یکی از پارچه‌های پنبه‌ای و نخی است که ضخامت قابل‌توجهی دارد و به‌راحتی می‌تواند جلوی نور خورشید را بگیرد. بنابراین استفاده از آن در اتاق‌خواب‌های نورگیر و آفتاب‌گیر مطلوب است. دوخت پرده با این پارچه سبب می‌شود تا به‌راحتی آویزان شود. با استفاده از این پارچه می‌توان پرده‌هایی با سبک‌های سنتی یا مدرن به وجود آورد. پارچه کتان قابل شست‌وشو بوده و نگهداری از آن بسیار آسان است. شما می‌توانید برای خرید پرده پارچه‌ای هازان بنفش یا هر رنگ دیگری وارد سایت دیددکور شوید.

ابریشم

پارچه‌های ابریشمی از گران‌ترین پارچه‌های مخصوص پرده‌دوزی هستند که وزن بسیار زیادی هم دارند. این پارچه‌ها برای دوخت انواع پرده‌های سلطنتی و کلاسیکی گزینه‌ای ایده‌آلی هستند. از پارچه ابریشم می‌توان برای دوخت پرده در اتاق خواب هم استفاده کرد. دقت داشته باشید که این پارچه نیاز به خشک‌شویی دارد و نمی‌توان آن را در منزل شست. البته پارچه‌هایی که از جنس ابریشم مصنوعی‌اند در منزل به‌راحتی قابل شست‌وشو هستند و  دوام بیشتری هم دارند.

افرادی که علاقه‌مند به ورود نور طبیعی به اتاق‌ هستند، بهتر است از پرده‌های ابریشمی استفاده کنند. این پارچه برای دوخت پرده‌هایی که بر روی پنجره کرکره‌ای، پنجره‌پوش یا روکش‌هایی با رنگ روشن نصب می‌شوند، کاربرد دارند؛ زیرا ابریشم نسبت به نور خورشید آسیب‌پذیر است.

لینِن

پارچه لینن یکی از پارچه‌های خوب برای پرده اتاق خواب شما است. این پارچه در پرده‌هایی که برای پنجره‌های بسیار بزرگ دوخته می‌شوند کاربرد دارند و مانع از تغییر دمای محیط می‌شود. پارچه لینن یک نوع پارچه‌ لختی است که قابلیت جابه‌جایی آسانی دارد و می‌تواند کاملاً جلوی نور خورشید را هم بگیرد. پرده‌هایی که با این پارچه تولید می‌شوند به‌راحتی در خشکشویی قالب شست‌وشو هستند.

پس از خرید پرده‌ لنین هازان پانچ توجه کنید که اگر این پرده‌ها را در منزل می‌شویید، فوراً آنها را آویزان کنید؛ زیرا به‌سرعت چروک می‌شوند.

پرده زبرا چاپی طرح چهره
پرده زبرا چاپی طرح چهره

مخمل

پارچه مخمل یکی دیگر از پارچه‌های اعیانی و سنگین وزنی است که از آن در دوخت پرده‌های کلاسیک و مدرن استفاده می‌شود.  ضخامت این نوع پارچه بالا بوده و در نتیجه مانع خوبی برای عبور نور و سرما و حتی صدا است. پرده مخمل به‌راحتی آویزان می‌شود و می‌تواند گزینه خوبی برای اتاق خواب بزرگسال، پرده اتاق کودک یا نشیمن باشد.

توری

پارچه توری یک نوع پارچه لطیف، سبک و نازکی است که دید واضحی دارد و می‌تواند نور را از خود به داخل فضا عبور دهد. این پرده در انواع رنگ‌های خنثی مانند سفید، عاجی و بژ به فروش می‌رسد و می‌توان آن را با هر طرح و سبکی ست و هماهنگ کرد. نوع ساختار تور به‌گونه‌ای است که زود کثیف می‌شود؛ اما نگران نباشید این نوع پارچه را به‌راحتی می‌توان در ماشین لباسشویی یا خشک‌شویی شست.

پارچه‌های حرارتی

یکی دیگر از انواع پارچه‌های مصرفی در پرده‌دوزی پارچه‌های حرارتی هستند و این پارچه‌ها از پلی‌استر و پنبه تشکیل شده‌اند و برای دوخت پرده در آب‌وهوای خنک و سرد مناسب هستند. پرده‌های حرارتی بسیار ضخیم بوده و می‌توانند گزینه خوبی برای حفظ حریم خصوصی اتاق خواب باشند.

پارچه‌های مات

پارچه مات براق نیست و پشت آن حالت ابری دارد. این پارچه برای دوخت پرده‌هایی که مانع نفوذ نور به داخل می‌شوند، کاربرد دارد. از این پارچه می‌توان برای دوخت پرده اتاق خواب بزرگسالان و پرده اتاق کودک استفاده کرد.

پرده رنگ سبز پانچ ساده برای اتاق
پرده رنگ سبز پانچ ساده برای اتاق

بررسی رنگ پردها زمان خرید پرده اتاق خواب

همان‌طور که می‌دانید پنجره با کمک پرده زیباتر و شکیل‌تر می‌شود؛ بنابراین انتخاب رنگ مناسب برای آن اهمیت زیادی دارد. رنگ می‌تواند تأثیر حضور پرده را در اتاق خواب دوچندان کند و یا برعکس عمل کند. میزان نور با رنگ پرده در رابطه مستقیم قرار دارد. هرچه رنگ پرده انتخاب شما روشن باید، نور بیشتری به فضای موردنظر شما منتقل می‌شود.

در نتیجه بسته به اینکه تمایل به ورود نور به اتاق خود دارید یا نه، می‌توانید بهترین رنگ را از میان انواع رنگ‌های پرده انتخاب کنید. دقت داشته باشید که هر چه پرده شما رنگ روشن‌تری داشته باشد، فضای شما بزرگ‌تر جلوه می‌کند. قبل از انتخاب رنگ پرده برای اتاق خواب خود بهتر است چند نکته را به شما یادآور شویم:

نکته‌های ساده در خرید پرده اتاق خواب

  • مهم‌ترین مسئله هنگام خرید پرده‌های گل دار پانچ و دیگر انواع پرده‌ها توجه به سبک اتاق خواب، رنگ دیوار یا کاغذ دیواری، فرش‌ها، مبلمان و کف‌پوش اتاق خواب است.
  • بهتر است پرده شما در صورت شلوغ بودن طرح و نقش فرش یا سایر لوازم، ساده‌تر باشد و با رنگ‌های روشن انتخاب شود.
  • استفاده از پرده‌هایی که تناژ رنگی خنثی دارند، می‌تواند در بیشتر مواقع کارگشا باشد.
  • اگر کل اتاق و مبلمان شما رنگ‌های خنثی دارد، بهتر است از پرده‌های کمی شلوغ با رنگ روشن شاد استفاده کنید. رنگ‌های روشن در زنده شدن اتاق‌خواب تأثیر مستقیم دارند.
  • پیدا کردن رنگ مناسب پرده یکی از کارهای دشواری است که نیاز به دقت و مهارت زیادی دارد. توجه داشته باشید که رنگ پرده ممکن است به‌مرور کم‌رنگ شده یا تغییر پیدا کند. این مسئله به دلیل تابش مستقیم نور خورشید و اشعه فرابنفش است. پس بهتر است هنگام انتخاب رنگ پرده، محصول را از میان جنس‌های باکیفیت و مقاوم‌تر انتخاب کنید.

 

اشتراک گذاری پست:

برای مشاهده لیست قیمت و خرید انواع پرده زبرا، پرده دومکانیزه و پانچ روی تصویرهای زیر ضربه بزنید (کلیک‌کنید)

پرده زبرا (895)

پرده زبرا تصویری سه بعدی (154)

پرده زبرا دومکانیزم تصویری (55)

پرده پانچ گل و گل‌دار (237)

مقالات مرتبط دکوراسیون

سبد خرید
تلگرام
حساب من
0 مورد سبد خرید

شماره های دفتر فروش:

شماره پیام رسان:

ساعات پاسخگویی:

از 9 صبح تا 9 شب